Thursday, March 31, 2011

cucur coklat yummy...

Assalamualaikum sumer...
hikhik..aku bukanlah manusia yg pandai memasak
tp aku maseh ada ati dan perasaan tuk memasak
bg ngelak putri ikha yg dok boring ngn resepi yg sama
arini aku dah masak cucur coklat yummy
hikhik...berselera tgk dak kecik ni makan

cara buatnya senang jek
tak sush mana pon
kita salu kalau buat cucur musti dok letk bawang ngn ikan bilis
takpon udang, takpon pisang
tp aku plak letk

tepung 1 mangkuk
telur 1 biji
coklat 4 sudu (nk lebey pon leh, ikot suka ati korg)
garam sedikit
dan air...
gaul2 sumer sampai sebati~~siap..

apalagi pastu goreng cam besa
tapi pastikan korg tgk2 la cucur tu dlm kuali
sb warnanya gelap
jd kita tak tau dy dah masak ke blom
kena salu tgk yer puan2...ceh masak cucur jek pon...kihkih

dan tadaaaaaaaa...dah siap..sedap dan yummy..

humm..jadilah dr makan bda yg sama jek..

ps: hummm...hasil camporan yg best~~lg best klu pkai coklat nutella..Weeeeeeeeeeee~~

7 comments:

achik ezam said...

mcm keropok lekor pulop....ehehehe...bestnya lah duk ganu ari2 makang kopok lokor....


kat sini keropok lekor semuanya tepong yg lebih.


ehehehe

Dari Gombak Ke Padang Merbok said...

bgus2... yum!3

CintaZulaikha said...

kopok lekor ke en ezem...wahhhhhhh terbayang2 npk..meh cni add. br saya belikan..

nyum2 kat cik diari...sodappp..

Hanny Esandra said...

sedapppnyerrrrrrr... mmg boleh diguna resepi ni.. koko kat umah tu byk sgt lak.. huhu..tp bile ckp pki nutella, rs cm sedap sgt lakkk..

adan said...

ikha dah pandai jemu ngan masakan mak die er? lalalala... sy pandai gak buat cucur.. tp cucur bawang je..

Anonymous said...

salam...puan,

cucur coklet yg sangat best...:)
apa khabar puan?

CintaZulaikha said...

en adan: cucur bawang pon hokeyy apa..:)

cik SR: cuba try...saya baik je cikgu..