Friday, March 25, 2011

isu kawen dan putus tunang...



Assalamualaikum semua
kini badan tlh kembali agak chat
rasa cam tak patot plak klu tak nulis blog nih
rasa rindu dendam plak..kihkih

jadi utk menghilangkan rasa rindu dendam tak pasai2 nih
aku nak bercerita kat korg pasai isu kawen dan tunang
acecehh pas je baik sakit tros nak citer pasal isu2 gini, apakah??
ni citer buknlah citer ats dsr fakta cam yg korg salu baca dlm kamus dewan, majalah, paper dan segalai bagai yg ada kat luar tuh
tp ni citer pasai org terdekat
citer pasai sedara mara yg tlh membuatkan laki aku pohon cuti selama 2 minggu
tup2 tetiba depa kata yg depa tak jadi nak buat keje kawen tuh
apakah??
klu tgk pada kalendar, tgl sebulan jek lagi..
fuyoooo...mmg anak dara makcik brutal lah sb nak nolak keje kawen tuh tetiba

balai dah tempah
katering dah tempah
segala bagai dah tempah
tetiba tak jadi
saper yg malu
da ttu2 famili dy
yer dok??

makcik sdra laki aku siap nak kemas2 beg lari balik kpg sb malu
korg nak tau apa jwapan anak dara makcik tu atas rasa malu mak dy,
anak dara dy cakap
" org bukn anak haram mak pon, asl mak nak malu plak sampai nak lari"
jawapan yg minta dilempang kata org..

knapa la dy tak leh nak pikir
bukn itu maksud mak dy
hal ni mjadi brtambah trok bukn krn apa
tp krna anak dara makcik tu bertunang ngan sepupunya sdri
ngn sedara mara
jadi isu kawen nih sumer org dah tau
tarikh pon da ditetapkan
tetiba plak leh tak jadi
tak ke maluuuuu....

aku rase, klu aku ada kat kpg skrg
musti aku nak sekeh kpala dy
dan cakap
"klu ko dah tak suka, knapa ko gi tunang ngn dy dulu?"
tapi aku tau, musti dy akan bg jawapan
"mak yg paksa, aku tunang jer lah. bukn mak tak tau aku ada pakwe"
gitulah gamaknya
dah ada pakwe
rupanya dlm masa bertunang, dy masih ada bf
dan kerana hal tu lah, drg nak putus tunang dan tak jadi kawen

isunya bermula ngn gambo
gambo dlm hp
si tunang mta ank dara buang gambo tu
tp ank dara tak mo
last2 gadoh
last2 tak jadi kawen
apakah??

aku mmg cukup pening klu citer pasal isu kawen dan tunang
pasangan yg masih muda
sb ati drg blom bersedia
masih mahu dilamun cinta
mungkin mak bapak risau anak drg terjerumus ke arah yg salah
jd drg ditunangkan dgn someone yg lebih boleh takecare
tapi anak bikin tahi
jadi camne nk buat??

ada isu2 panas disebalik kejadian ini
dan aku harap isu ni sekadar isu jer
sb aku mmg cukup risau klu isu2 panass tu bnr2 terjadi..
bukn sekali malu je dpt
tp double malu wehhhhhhhhhhhhh...
nauzubillah...
mta2 la tidak..

smoga hati si anak dara dpt dipujuk sblom majlis yg akan berlansung
canang dah dipukul
takkan nak dibiarkan ajer plak...


ps: apalah bebudak nih!!!patutlah laki aku nolak bila depa nak jodohkan anak dara depa tu dlu ngn laki aku..huhu...simpang malaikat 44

8 comments:

Hanny Esandra said...

abeh tu?? tak jadilah kenduri yg ko cakap2 kat aku tu? yg nak balik ke johor awal bulan 5 tu? ayark?? maluu.. jadinye, ape citer ko cuti bulan 5 tu? berkaitan ke? hahaha.. banyak plak soalan aku..

CintaZulaikha said...

hahhahha...aku ttp gak balik la nad. mertua aku nak tgk ikha. sumer pon berkaitan, dan kami akan tau cer lbh panjang bla balik kpg nti...huhu

hans said...

uish
xdapat bayang situasi macam tu
minta dijauhkan

Afufu said...

Fuh. Nasib hubby akak kawin dgn akak. Selamatttt~ Hihi. Susah betul kalau dah jadik macam tu. Memang poning palo nok memikir eh..ish2..

Sekamar Rindu said...

salam....kak,

kes berat ni kak..:)

bunga said...

fuhh..xdapat nak bayangkan..

Mimis said...

saudara terdekat ke yg x jd kawin tu?
hmm.. tak pe lah.. biar putus skrg drpd lepas kawin then bercerai.. tp mmg malu laa jugak klau putus tunang nie..

CintaZulaikha said...

en hans: baik tak yah bayang...huhu

cik afufu: hihihihi...

cik SR: mmg sgt berat,,

cik bunga: kan kan kan

cik mimis: sgt cik mimis...sgt maluuu..