Monday, March 14, 2011

PC fair tarak, muzium pon jadik..

alkisahnya smalam kami meredah ujan nak gi PC fair kat KB
sampai jek kat KB, kami tgk poster yg sangkut2 kat tiang lampu tuh
halamak, dah terlepas tarikh la plak
dy start khamis aritu spi sabtu, kita org dtg plak ari ahad
apakah??

lupa plak yg org cuti kat cni ari jumaat ngn sabtu
jadi mmg patotlah drg wat ari khamis mulanya
aku ngn laki aku pon melopong
tak tau nak buat apa
putri ikha plak dah tak leh duduk diam
jadi apa langkah yg harus kami buat

apa lagi gi muzium je lah gamaknya.
lagipun selama 3 tahun aku stay kat cni
ni lah pertama-tama kali aku jejak kaki kat muzium kelantan nih
tiket RM 1 je setiap sorg
jadi tak berapa nak heran lah
tapi yg peliknya, drg ada banyak muzium di berlainan tempat
kiranya camni
muzium kelantan lain tpt, muzium adat istiadat kelantan lain plak tempat
begitu jugaklah dgn balai senjata dan lain2

mulanya gatal2 gak nak amik pic
tapi gambo 'dilarang mengamik gambo' tuh drg dah letk beso2 kat setiap harta benda dlm muzium tuh
jadi apa yg kami buat
apa lagi, snap pic curik2 je le
aku tgk bebudak skolah ngn pelancong tu selamba jek amik gambo
aku pon nak..huhu

tapi kami tak lah redah amik gambo bagai nak rak
amik mana yg patot je nak buat bukti
krg bla org tya
"pnh gi muzium kelantan?"
ada gak la jawapan yg nak di beri
yer tak??

jadi, korg tengok jer la, betapa cantek mantiknya cik siti wan kembang dlm pic2 nih..huhu..selamat menonton..gegegrrr



suka tgk gambo yg dilukis nih...nih le cik ct wan kembang..

wayang kulit..

wau bulan teraju tigo..

drg nak tunjuk yg ni ler baju masa nak pakai tuk mak yong ngn main puteri..

gambor gegor sb minta adik skolah rendah amik..jadi ler dr tader..kihkih

kunun2 baca la nih...hehe

muzium negeri kelantan kecik jek..tapi boleylah nak jadik tpt melawat

ni plak muzium istiadat kelantan


ni le panca pesada


memandangkan kat dalam muzium istiadat nih banyak sgt yg mengawal.
jadik kami tak leh nak amik pic curi2
gila, krg kena tangkap
abes sume pic kena delete
buat penat jek ngambik gambo
yer tak??

jadi tu je le yg dapat kami tayang
yg selebeynya sumer gambo kami
hikhik..malu plak nak tunjuk

k la kepada kengkawan sumer
cuti2 malaysia...yehaaaa....

ps: sedey sb tak dpt gi PC fair...

4 comments:

Mimis said...

Saya dah penah gi Kota Bahru tu beberapa kali... tp tak penah pegi Muzium Kelantan pun. Sllu excited pergi wakaf Che Yeh & pasar Siti Khadijah jer.. ;)

CintaZulaikha said...

ye ke cik mimis. ni musti gi shuping2 je kat wakaf che yeh ngn pasar siti khadihaj tuh. saya plak, lsg tak penah jejak lagi kat 2 tpt tuh..huhu. sian kan.

Sekamar Rindu said...

salam....puan,

wah...rindunya pada negeri warisan budaya saya..

SR pun kelate juga....

CintaZulaikha said...

waalaikumsalam

org kelata rupernyerr...kelate kt mna nih??