Tuesday, March 15, 2011

2 kejadian jek...

Assalamualaikum...rasanya semenjak dok nulis blog nih, aku tak pernah bagi salam. memula nak tulis salam jek...tapi mikir2 balik, lokeknya aku nak naip salam jek, sedangkan tak patah jari pon nak nulis Assalamulaikum tuh..ish, dasar huruf M besor punyer..kan kengkawan..hihi~~

hari yang gelap, bila mau terang. inilah yang terjadi kat cni skrg. mendung jek, awan kelabu asap ajer gamaknya. tak dptlah aku nak basuh baju2 putri ikha. org kata tak baik biar baju anak kecik ni lembab, takot anak tu kembung! eh, ye ke??. seingat akulah, dari kecik lagi, bila aku tak basuh bju dy pon dy kembong prot. jadi skrg nih, cakap2 org tu fakta ke, mainan kata jek..huuh...ntah, aku pon tak tau..melalut sudah. aku sbnrnya nak cerita hal lain, jadik hal lain palk..ni lah gamaknya klu suka na nak menaip..huhu, sori babe.

alkisahnya, aku nak cakap kat cni yg arini akan ada 2 kejadian yg berlaku..kehkeh. 2 kejadian la sgt. sbnrnya 2 aktiviti. 1 tu aktiviti laki aku sdri, n 1 lagi aktiviti kami sefamili. nak tau apa?? hihi, yg 1st tuh tak yah la tau, cuma aku minta korg doakan laki aku berjaya jer lah ngn apa yg dy nak buat. 2nd, kami sefamili nak gi klinik klu2 ari tak ujan.

patotnya gi 2 ari leps. memandangkan laki aku cbuk, jadik trpksalah gi arini. tu pon bak kata aku tadi, klu tak ujan..hmmm...

k lah kengkawan. syahdu syahdan tol tgk cuaca kat luar tuh..hmm. ni la punca aku tak subuh pagi tadi..berat mata, berat badan..aishh..

syoknya tgk laki aku mkn ais kacang..nyum2



ps: opss, terkantoi sudahh...

4 comments:

Diari 929 said...

Ikha tak sihat ke nak pg klinik?

sHi Ma said...

cuaca tak menentu, kesihatan pun sering terganggu.. harap ikha n family sihat2 belaka.. insyaALLAH...

CintaZulaikha said...

hyep..dy kan slim, sb tu kna gi klinik. nak tgk berat dy..huhu

CintaZulaikha said...

cik shi ma: ha a..sy sdri pon da rase lain mcm..tekak ni kering jek tak mnentu. bdn pon rase panas..huhu