Thursday, March 31, 2011

hummm..si penama yg aku rindu...


Assalamualaikum sumer...
korg da solat???
blommmmmmmmmm....gi cpat, nti leh baca blog balik
kihkihkih...humm...buhsannnnnnn..

korg nak dgr cerita boring tak??huhu
tadi, slain dari mengadap blog yg sunyi nih
aku pon ngadap FB yg buhsan tuh
aku buka list PM
konon nak cari cik hanny esandra
tetiba aku ternampak 1 nama
nama yg cukup aku kenai
cukup aku rindu
hummm...rindu nak bual dgn beliau

klu korg nak tau
nama tu adlh cinta pertama aku
hummm...sedey
cinta yg tak berbalas
menenggokkan nama dy ada dlm list PM
rasa cam nak gi bual2 plak ngn dy
tapi aku malu + takot
malu tak dilayan
dan takot dy tersentap...

patot ke aku menegur dy skrg
stlah 10 tahun tak bertemu
aku bukannya apa
cuma nak bertanya khabar
bukn ada maksud lain pon...hummm~~~

dulu aku salu terpikir
misal kata 1 ari nti
bila aku dah berkahwin
dan dy masih blom
dan tetiba dy terjatuh ati kat aku
dan lafazkan kata cinta kat aku
aku rasa cam nak jek pelempang muka dy
sb aku nak sgt ckp
"ko dah terlewat, ko dah patahkan ati aku!!"
wanna to cry right now.....

aku tak tau
apa kurangnya aku
mungkin sb dulu aku tak cantek skrg pon tak
sb tu dy sush nak kawan ngn aku
wlupon ada kengkawan yg cakap
"dy malu2 je tu ct, cayalah ckp aku!!"
btol ke dy malu??
aku konpius
kalau dy tak suka pon kat aku
sekurangnya dy kawanlah ngn aku
aku tau persahabatan tak leh dipaksa
tapi dia banyak membawa kenangan manis pada aku
dy sangat baik
sangat ramah
dan sgt menghormati wanita..maybe

tp tu dulu
mungkin Tuhan nak tunjuk sape jodoh yg lebeh baik tuk aku
sb tu malam tuh, masa aku ada call nama tuh
dy cakap
"kita studi lah dlu, bila kita dah capai cita2 kita, baru kita ckp pasal perhubungan kita"
tapi yg aku npk
dy tros diam...humm
hati aku jadi keras..keras cam batu~~

jd apa yg leh aku buat??
aku pikir
baik aku berkawan ngn org lain
dan akhirnya hati aku yg keras nih
dapat dicairkan jugak oleh si suami
timer kaseh ayang
ayang dah buka pintu ati sy yg dah lama tertutup.

buat si penama
aku cuma harap ko bahagia
dgn jalan yg ko pilih
dan aku harap
tie yg aku bagi time graduasi dlu
ada ko simpan spi skrg
sb bgi aku
tie tu melambangkan persahabatan kita
aku sgt berterima kseh
sb ko pakai tie tu
sb tu dah cukup wat aku happy sokmo...


ps: kini saya akan rindukan seorang saje, iaitu suami saya...:) hope kekal bahagia hingga ke akhir hayat..

7 comments:

said...

alamak....terkenang chenta lama ker?
hehhehe.....(^^,)❤..

CintaZulaikha said...

sgt terkenang2...wuhuuuuuuu

Asrul "iLham" Sany said...

takyah kenang2 dah...
kang ko jd emo...

CintaZulaikha said...

bila masa plak aku emo...ce citer!!!

Khuzrin Kamarudin said...

Akak.. err.. cerita macam ni kat blog.. abang tu tak kesah ke?

CintaZulaikha said...

abang yg mana?? hikhik. klu abng kesayangan akak..dy pon dah tau dan dy paham akak rindukan persahabatan akak ngn laki tuh spi skrg..

tp klu abang si penama tuh..ntahlah. dy mmg dah takmo kawan ngn akak kot...akak pon tak cakap buruk pasai dy. jadi tak kisah gak kot..humm..

iyan shazlind said...

org yg kita pernah syg mmg akan sekali sekala dikenang..itu lumrah...tp apa2 pun cinta baru a.k.a skrg harus lebih dihargai..ye tak? :)