Thursday, March 10, 2011

mampukah aku jadi ummi yg hot, rock dan cool????

sejak putri ikha dlm prot lagi aku dah banyak wat bda yg ibu2 lain dilarang dan ditegah buat. cth, jangan naik beskal, jangan lasak subhanallah, jgn berlari n melompat dan mcm2 agi.

tapi memandangkan aku ni hagak tomboi time studi dulu, jadi semua tu tak dapat aku kikis dari sanubari idop aku. sedng kandungkan putri ikha 7 bulan, laki aku amik strategi ngn antr aku balik kpg dia. tu kerana dia amatlah sibuk di kem, sampai kekadang tak balik umah. jadi utk menjanjikan keselamatan aku, dia antr aku balik johor.

aku yg baru lepas sakit muntah selama 3-4 bulan pon dihantar ngn rela balik kpg. kat kpg, ipar aku sumer gentleman. jadi paham2 udehh..bagi nak melepaskan buhsan yg teramat gila. aku suka ngajak ipar2 aku tuh gi ronda2 kat pontian, ronda2 umah org kawen. ronda2 kat kedai dan sumernya dgn gunakan beskal.

biarpon time tuh ujan bagai, kami ttp cam pelesit bawa beskal dan kandungan aku time tuh da masuk 8 buln. cu korg bayang..dangerous tak aku??

spi la satu masa tuh, aku spi nak gi follow ada 1 akak tuh gi konsert hot fm kat JB. aku sgup nak nunggu kat perhentian bas larkin, aslkan dapat gi tgk konsert tuh..apa kata laki aku?? dy tepuk dahi jek..dan mendoakan aku baik2 ajer sebenarnya dia pon da tak tau nak kata apa, aku dah buas sgt.

malangnya akak tu tak dpt nak amik aku sb keta dy abg sedara dy da pakai..aku pon down abes..mungkin Tuhan pon tau yg aku kena jga kesemalatan bayi aku, kan kan kan..apadaa aku~~~weeee..

semenjak itu, tiap kali nurse dtg cek atau org dtg nengok musti kata yg baby tu baby laki. sb putri ikha mmg sgt teror menendang..sebab tu la kat umah ni, umah nenek dy, umah mertua aku ada bola spare tuk putri ikha, harus babe...

jadi sehinggalah pada msa kelahiran putri ikha, ternyata baby aku pompuan dan kenyataan bahawasanya putri ikha sgt ganazz telah termaktub sama sekali. ini kerana keganasan yg aku lakukan sebelum kelahiran dy da turun sebijik2 kat dy..apakah?? kenan ke tuh??

jadi sekarang mampukah aku jadi ummi yg hot, rock dan cool lagi selepas kelahiran ikha yg hot, rock dan cool?? dah cam klon plak..kuikui

gelongsor punya tinggi pon ikha leh redah..ko mampoo?? huhu



ps: merepek di siang ari mmg keje saya....

3 comments:

asbesstos said...

ko datanglah rengit.. cari petronas rnegit. aku kat situ weyh.. pontian tu kampung aku.. tapi atuk semua dah tak de..

erm.. aku pun kalau dah kawen someday tetap nak buat aktiviti2 harian aku.. tgk wayang.. men boling.. lagi best sbb dah ade kawan yang HALAL.. hehe

Asrul "iLham" Sany said...

bagus le tu, dh kawen tak semestinya berhenti jadi diri sendiri.

jgn cam 'sesetengah' orang baru je nak bertunang, fakeee sgt...kannn

CintaZulaikha said...

en asbesstos: halamak...org rengit ker...camni raya leh singgah nih..

en asrul: hahhahha...ofkos agie. buat apa aku nak jadi lalang..tak main r..