Monday, March 28, 2011

ada 1 kisah ttg member aku

ko tau tak yg ko pon terer main cello..aku kagum..

Assalamualaikum u oolsss
gedik2 di pagi ari
sambil berguling2 di ranjang
aku pandang siling
n teringat ttg member lama aku
member kolej yg agak lama dah aku tak jumpa

klu korg nak tau
awek tu agak cun orgnya
baik, cakap lembut n ada sorg balak yg bulat
wlupon balak dy bulat dan anak kepada sorg pensyarah
namun dy ttp baik ngn aku
dy bukn jns hidung tinggi
sb dy tau idung dy tak tinggi mana pon

dy merupakan mem aku yg pandai main piano
stp kali aku jpa dy kat bilik muzik
musti dy akan mainkan aku 1 lagu korea 
sblom kami sama2 redah gi klas

cuba korg bayang
dak penulisan bermember baik ngn dak muzik
1 hal yg jarang2 brlaku kat kolej

ada 1 ari tu
dy nnges2 kat aku
dy ckp yg balak dy ada skandal ngn awek lain
apakah??
aku cakap " ngan saper weh?"
dy cakap " ngn dak tari yg solid molid"
dgrkan citer dy
aku jadi sian
dah la dy tak ramai member
suka dok menyendiri
slain dr ada balak yg tak kadar diuntung
aku rasa cam nak gi terjah plak balak dy tuh
nak cakap
"ko apahal wat dy g2, ko igt ko encem??"

tapi aku tau aku tak leh wat g2
bapak dia pensyaah
krg bapak dy bg aku E tuk subjek dy, kan ke haruuu
jd aku leh jd pendengar setia jek

mem aku tu pon buknlah org yg senang
dy cari duit melalui keje2 main muzik
main caklempong tuk org kawen
dan macam2 lagi
kata dy
kalau dy tak kije
sape nak bg dy blanja studi
duet kursus pon dy sengkek nak bayar

aku terharu bla dgr
wlupon perangai dy kekadang tak munasah
tp aku ttp ok kwn ngn dy
korg nk tau sb apa aku kta perangai dy tak munasabah??
sb aku igt lagi
time 1 hari tuh
msa kat dlm surau
dy ada tya aku
"rambut aku wangi tak?"
aku pelik dan dok try hidu rmbut dy rase cm hampeh time tuh
aku ckp
"ok jek, awat?"
dy ckp balak dy tak suka klu dy berbau
dy tak mau balak dy tak selesa ngn dy
aku tergamam

tetiba dy kuarkan syampoo n tros gi tandas
dlm stgh jam dy masuk surau balik
ngn rambut yg basah2
aku terlopong
"wangi dah" kta dy....
tu jer yg buat aku sedey ngn dy spi arini
kerana tak mau kehilangan balak
dy jadi cam bodo2
ikut je nasehat yg tak masuk di akal kdg2

skrg tak lagi
smnjak aku da kawen nih
aku dgr dy pon da kawen
da ada ank sorg
wlupon pernikahan dy npk pelik dan bukn dgn ank pensyarah tuh
tp aku ttp anggap dy mem aku
btw kmi da lost contact
hrp2 leh ketemu lgi
dan berbual cam dolu2

ps: rindu nak dgr ko main cello

11 comments:

Diari 929 said...

cinta kadang2 membuat manusia jd buta.

sHi Ma said...

cinta itu buta, kerana cinta sggup lakukan apa saje.. sabau jelah...

Hanny Esandra said...

aku kenal sape tu.. sian dia kan.. ex balak dia tu mmg tak bersykur lngsung..

CintaZulaikha said...

cik diari: sgt buta..huhu

cik shi ma: hukhukhuk..kan bgos klu dy dgr bda nih...

cik hanny: tau takper...dush sguh..

Adinda Amy Sensei said...

rindu my friends....

Sekamar Rindu said...

salam....

puan,....cantik header baru....:)

CintaZulaikha said...

cik SR....hakhakhak..tak de maknanya lawa cik SR..tu pon tak leh nak letk tgh2..tak paham tol..tak tau slh kat mana tuh..

miss frog said...

rindu kawan lama gak..sob3x

jomsantaisekejap said...

Kadang-kadang bila kita tidak mempunyai ramai kawan, atau tak ramai orang yang ingin berkawan dengan kita, itulah yang menyebabkan kita sanggup melakukan apa saja untuk mendapat kepercayaan pada kawan2 yang kita ada....Mungkin kadangkala risikonya besar, tapi bagi mereka ini, berbaloi melakukannya walaupun di akhirnya, mereka akan kecewa...setidak2nya dia mempunyai seorang kawan yang baik dan jujur seperti anda.... uhukkssss, mana tisu ni.

CintaZulaikha said...

miss frog: saya pon rindu bangat pada beliau..

En JSS: timer kaseh...:)

budak kampung said...

dush222!!!!mengong...ape la itu balak....tak kecian ke ngan makwenye tu..tp ade la hikmahnye kan...sekarang mem akak tu pon dah kawen...ade anak :-)


kalau x malas,singgahla
penis terkuat di dunia
CEO japan airline naik bas pergi kerje
pelakon power rangers dulu dan sekarang
aku jadi malas blogwalking bila...