Sunday, July 20, 2014

cerita raya

Assalamualaikum

akhirnya kereta yang dirawat sudahpun pulih
yg menjadi terperanjat beruknya, bayaran upah dan tukar ganti yg kami kena buat
mencecah rm650....perghhhhhhh, kena tipukah kami?? persoalan sungguh.
rasanya dlm keadaan terdesak begini, apa pon dah tak pikir
yg penting kereta dah boleh bergerak
dah duit mengalir bagaikan air kuar dari dompet en suami masuk ke dompet en pomen
itupon nasib baik leh minta kurang. ikutkan rm790 melayang begitu saja..
dugaannnnn...sabar, sabar...nikmat itu semuanya datang dari Allah
kalau ia bukan hak kita, ia ttp bukan jd hak kita...alhamdulillah

maka dengan secara rasminya, kami akan bertolak ke kuala lumpur dlu 
pada hari rabu ni . dan seterusnya ke johor pada hari berikutnya
sehinggalah hari raya ke 4, kembali semula ke kl utk beraya bersama mak.
yg penting skrg, CERIA dan tak lupa memanjatkan doa kepada saudara2 kita di GAZA
insyaAllah :)


terapi diri dgn melukis....hee ^^


Saturday, July 19, 2014

raya dan dugaan, mmg tak dapat dipisahkan...

Assalamualaikum

hee, arini lemah longlai sket, mana taknya...
1st time sahur makan 2 biji kurma ngn ayaq kosong ja
terkesan jugaklah
tp harus kuat semangat memandangkan selera semakin lama semakin takde
biasalah kan, bulan pose
mengantuk agi, letih agi..semua dah 2 in 1
kalau ditanya bab shopping raya...heee...ya, sy dah shopping raya
tppppp, mungkin dah dugaan bak kata
kereta pulak buat ragam, dan sekarang dah tersadai kat bengkel
oh FLX, why...whyyy...why seminggu sblom rayo...sobsss2
hope, tuan bengkel leh lah pulihkan FLX tu sebelom rayo
klu takkkkkk, alamatnyaaaaaa, berayo kat jitra je la tahun nih...huhuhu

ini budak, semakin hari semakin cantik, alhamdulillah :)

ya ramadan

Assalamualaikum

haa bukan main, dah nak masuk raya baru memunculkan diri
sungguh bizi (kononnya)
takde apa nak ulas setakat bulan ramadan ni
semuanya berjalan seperti biasa
cuma masih terimpak dengan keadaan semasa yang berlaku kini
tragedi mh17 dan serangan zionis yg makin menggila di GAZA
sesungguhnya sebagai insan yang kecil dan lemah
saya hanya mampu berdoa agar diberi keselamatan dan perlindungan kepada
seluruh umat islam di atas muka bumi ini...
semoga kita dapat muhasabah diri
kerana yang baik datangnya dari Dia dan yang buruk itu senentiasa datangnya dari kita


begini 

dan akhirnyaaaaaa









menjadi....












begini



syukur alhamdulillah :)

Thursday, May 15, 2014

alhamdulillah, sihat akhirnya...

Assalamualaikum,

salam jumaat yg barakah,
well arini ari cuti...demam cik ikha pon dah semakin baik
walaupon makan still takdak selera
sekurangnya leh gaklah sarapan roti
pastu kemaruk layan tv, seb baik layan TVIQ
jadi tak rasa nak gigit sgtlah pipi dia sb geram...kekkeke
klu bermanfaat, ummi relakan...sb ilmu tu leh dtg dari mana2 kan
cuma buruk baiknya je kita kena perhati2 sket

ngaji perlahan2 yer nak....
arini tak bz sgt, jadi igt nak layan kanvas, 
lukis sesuatu....
idea tak mai agi....jd nak main sims sat...
ptg nti nak jd cekgu pulokk, ada homework yg ikha kena buat

babai....c u soonnnnn....

Wednesday, May 14, 2014

lagi bosan..lagi byk artwork...thats me, hoihhhh

Assalamualaikum,

sebagai seorang makcik, selain dari menulis cerita merapu di buku2
akak juga seorang pelukis amatur tak bertauliah
tak mudah jadi pelukis amatur ni
nak2 plak, bila melukis benda yg remeh temeh...
serius woooo, akak mmg suka lukis benda yg remeh2 bila bosan
makin bosan, makin remeh...tp simple dan ada matlamat
matlamatnya, nak kasi ajr pencinta2 seni zentangle utk yakin pada diri dan pattern2nya
haaaaa, tu diaaaa...nak jd cekgu katanyaaaa...sgt tak boleh blahhh~ hahha

art camni mmg jarang2 ada di malaysia
tp mmg ada pon
cuma tak terkenal kut
akak kenal pon mem yg ajor
katanya " pi melukih la ct oiii dr hang dok tercongok depan tv tgk ceta korea, hang kan terar melukih..."
terar ka, hak puihhh!! gelak sekor2

tp seriously, dah start, tros fall in love ....smpai tergolek2 lah fall in love tu ...k fine tipu
tp jatuh cinta tu mmg betoi
kalau ada tangga pemenang tu, kira seni zentangle ni leh menang pingat peraklah slps walid ngn ikha
yg duk tpt pertama, hahhahha

pepepon, bak kata td, akak ni amatur ja
lukis atas rasa kesedapan sendiri
layan syok sdri
puji angkat bakul sendiri...terok kan??
btw...itulah akak...tak perlukan penghargaan org, asalkan bersyukur dengan nikmat yg sekelumit ini

sebelum

sedang

dan sesudah...


semuanya terimaginasi kerana cik ikha
love u sayang
biarkan mimpi terbang bersamamu...