Tuesday, January 4, 2011

TV pon dah baru....

Tadi dengan sesuka hatinya kami telah membeli TV baru..boley gitu. Dalam masa tak sampai sehari kami dah berabis duit cam gitu ajer..tu lah namanya kalau kemahuan dilebih-lebihkan. Tapi kami tak salah sebab kami ada rezeki sedikit jadi tak salahkan beli TV baru (sedangkan yang lama elok lagi tuh, huhu).


Laki saya kata: "Teringin nak beli TV leper tuh"

Saya jawab: "Banyak duet ayang!!"

Laki saya kata balik: "Eh, bukan kita ada 5 rat ker?"

Saya jawab balik: "ingat cukup ker 5 rat nak beli TV leper, merepek jer!!"

Begitulah perbualan kami. Dari 1 kedai ke 1 kedai kami mencarik TV besar dgn harga 5 rat jer, dan akhirnya dapat juga TV 29' dgn harga 449 ratus sahaja..boley..boleylah dari tak dapat.

Kami manusia yang pandai berjimat cermat dalam membeli barang letrik..biarpun jenamanya hanyalah jenama cap ayam..

Bak kata sebelum2 nih, pandai2 jaga sudehh..btol tak..


ummi yang masih teruja...

3 comments:

asbesstos said...

wah murahnya LCD TV dapat rm499.. then rm1 tu awak watpe? kekeke.. neway memang betul.. kita beli la ikut kemampuan.. jangan smpai sebab kehendak... tergadai semua... tu tak elok.. janji ok sudah.. tak perlu pk akan rosak or ape ke.. jaga elok2

selamat menonton tV leper

Asrul "iLham" Sany said...

hebat akak beli tv baru...
oven bila mau beli???

leh blaja wat red velvet ngan aku. hahaha

CintaZulaikha said...

asbestos: hakhakhak...timer kaseh en asbestos..tgh ada mood teruja lagi nih..kuikui..

asrul: oven next month plak...i buatkan u cookies jer yer..