Monday, January 17, 2011

semalam yg penat

Semalam keluar pergi jalan2..tapi agak lewatlah sebab laki aku nak tido dulu. Sebaik jer bangun, aku cakap, "jom yang, kita gi jerteh, kata nak cari barang" hahaha, proses nak abiskan duet pon bermula.

laki aku pon gi la siap2, mandi, pakai baju biru, spray minyak wangi banyak2 spi idung aku pon leh rasa nak tersumbat. nasib baik minya wangi tu mmg sedap baunya jadi aku pun usha jer dia, dia tya "kenapa yang?" aku pun cenyum "gaya dah mcm org muda" dia pun terkekeh2 gelak. nasib baik laki aku jadi leh la nak buat apa pun, cubit pipi ker, tepuk dada ker, yg penting tader gosip, yer tak??

laki aku pon terus nunggang moto, bawa kami gi jalan2. aku igt dia nk bawa kami ke jerteh, rupa2nya dia nak bawa kami ke KB. hadoiyaii, sakit gila pinggang aku duk kat blakang, mata plak ngantuk..nasib baik laki aku best, dia stop kat stesyen minyak, belikan aku coklat supaya aku rasa cergas..hahah..

sampai je KB kami gi koperasi tentera dulu, amik duet. kemudian terus ke bank, amik duet asb aku, tujuannya nak shoping2 baju ikha dan baju aku.

masuk jer KB mall, laki aku kata, "jom gi McD yang"..tanpa membuang masa kami order prosperity bega dan Big Mac..huhu, nyumm2. Kenyang sgt..


sangattt sodappp

lastly kita org msuk Paciffic..cari2 baju ikha yg cumey2, jpa sepasang aku trus bayar..masa tu lah aku tgk laki aku tgh kejar ikha. Ikha protes tak mo balik, dia siap baring kat atas lantai tanpa gerak2. laki aku panggil, tarik tangan ikha tapi ikha ttp tak mo bangun. utk mengelak org melihat, laki aku trus dukung ikha, dan ikha tergelak besar..fuhh, nasib baik ikha gelak bukan melalak, kalau tak alamatnya laki aku lah yg pujuk, aku pulak..cabuttt..hihihi..

kami singgah skjp kat Popular book store, nak cari buku misteri remaja sblom balik. tgh sibuk dok milih, ikha pon gtl milih sama. tgk gaya cam ikha dah pandai baca..jadi aku ckp kat ikha, "pilihlah, nak yg mana?"..ikha pon tnpa segn silu sambar buku nvl..tergelak besar aku tgk.

aku ajk ikha pegi bahagian buku kanak2, aku tjuk pda ikha sebuah buku keluaran PTS, besar gile bukunya tp sgt cumey. mmg suai tuk ikha baca, pikir aku. tajuknya "kemana perginya?" hasil tulisan Alia Nina. dgn ilustrasi yg gitu, jgn kta ikha, aku pon suka. cantik sgt.

sgt kiut buku ini..lalala
biarlah kita berhabis duet tuk anak kita blajar dari membeli mainan dan tak sampai sebulan dah jahanam..
yer tak??

kami pun balik dlm keletihan...tak mo da jln esok..nan tido jerr..

5 comments:

said...

owh tidaaaaaaaaaaaaaakkkk

beger itu sungguh menarik di pandangan mata

✿(^^,)✿ hehehhee

Dari Gombak Ke Padang Merbok said...

Bestnyer jln2... suami jiha tgh sibuk bekerja skrg
hari cuti pun kena keje juge.. hu3

Sian kat aku... tapi sian lg tgk dia hu3

CintaZulaikha said...

cik yanie: sabor cik yanie, saborrr, kuss semangat..lala~~

cik jiha: sian lgi kat baby...huhu

Asrul "iLham" Sany said...

arghh!!!

aku mau makan.

hahaha...

nanti buku aku ko jgn lupe beli taw...

CintaZulaikha said...

alamak agie, aku lupaaa...hakhak