Thursday, January 27, 2011

kerja editing yg menggoncang iman....

Aku paling suka keje editing, lebey2 lagi keje editing yg membabitkan novel. Tapi bila aku dah terima 1 job nih, aku tak sangka plak novel yg kena aku kena edit ni kebanyakkannya terdiri daripada unsur lucah...mak aihh, tertekan sekejap.

Aku diminta oleh pihak tersebut agar mengurangkan unsur lucah dari 80% ke 30%, camne den nak buat tuh?? dah la den ni jenis tersentap.

Bila baca jer da rasa seram2 sejuk, bulu roma yg tak mo naik, tetiba jer naik..hampagas betoi..

Tu baru yg nak disensorkan, blom lagi yg citer alam mistik, hadoiyai....nak edit memalam pon rasa kurang selesa, rasa cam ada jer yg memerhati den, bley g2.

patutlah time aku terima job ni dulu, pihak tersebut ada mengingatkan

"jangan baca memalam, takot nti tak ley tido plak, kihkih"

Sah, mmg aku tak leh nak tido mlm. Asyik teringat2 jer.

Bukan aku tak suka citer seram, malahan aku terlalu suka. Tapi kalau dah diselang selikan dgn kisah 18SX, SG dan selebeynya, apakah?? nak saja rasanya tarik diri.

Tapi aku masih lagi waras dari nak tarik diri sb aku tau yg aku ni org susah, jadi apa guna diploma penulisan yg ada kat dlm lemari kalau tak digunakan skrg. Rasanya kerja mengedit dari rumahlah kerja yg terbaik aku leh wat skrg, dgn harapan pihak tersebut tak nipu aku, sebab kalau drg nipu, alamatnya kunyah makanan tak begigilah gamaknyer..ingat, saya sangat garang tau!!

teringin nak bikin citer seremmm gini..

p/s: Usaha tangga kekayaan...huahhahha

10 comments:

HadSha said...

ade keje kosong? hihii

asbesstos said...

wow.. interesting.. len kali leh tak wat entry cerita fasal keje dari rumah or job yang awak dapat tu?

CintaZulaikha said...

en had sha: klu ada, musti sy ajak awak join skali, kihkih

en asbesstos: eh, boley ajer..nampaknya ada gak yg suka ngn keje sy nih..huhu, 1st time mehh..

said...

o0o0o....akak keje sebagai editor eh...
baru ku tahu

lallallalla

Asrul "iLham" Sany said...

kelas akak keje jd editor....

;D

CintaZulaikha said...

cik yanie: free lance jer...huhu

en asrul: nasib baik kamu jauh....lalalal~~

asbesstos said...

no bukan apa.. just nak tau jugak fasal keberkesanan kerja dari rumah ni.. hehe

CintaZulaikha said...

ooooo, g2 ker. ok2 :)...

HadSha said...

hoit... bile mase akak jadik encik nih.. wakakaka

CintaZulaikha said...

cik hadsha: laaaaaaa, tak tau la ...kihkih...im sori