Tuesday, January 4, 2011

risau tengok air dah sampai ke buku lali....nak wat pe nih???


Harini laki aku keje 24 jam..tinggallah aku ngan ikha jer kat umah. Habis jer aku lipat2 selimut aku terus gi masuk dapur nak jerang air tuk mandi ikha..tgk2..ya Allah!! air dah naik sehh..humm, apa lagi cepat2 r aku gi lap sana sini, takut nti bila si kecik tu masuk dia plk yg tergelincir..lagi haruuu...

Aku bukak plak pintu depan, MasyaAllah, air dah naik betoi..mikir2 balik, dah la kami tinggal berdua jer nih, karang kalau dah naik air sampai ke keting kaki apa hal plak dgn kami berdua dan perabot2 baru kat umah nih?? oh no..

Mintak2 la air tu tak naik tinggi kalau tak terukla aku nak angkat mesin basuh kat dapur tuh..(nasib baik umah ni tak banyak perabot lagi)

Apapun alhamdulillah...syukur kepada Tuhan yang punya kuasa..


ummi yang agak2 risau..

4 comments:

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ said...

semoga semua nyer selamat...
kalau jadi aper2 hal..cepat2 dapatkan bantuan...

CintaZulaikha said...

yanie:ai ai chip...kikih..

Asrul "iLham" Sany said...

siti, angkat ujan, kain dh turun..hahahhaa

CintaZulaikha said...

aku tak pernah pon sidai baju kat luar kalau ujan...tak payah nak angkat pon...lalalal~~(sambil siul2)