Monday, January 24, 2011

syoknya mak ngan adik nak dtg melawat...

Semenjak aku kawen dan duduk di terengganu, aku salu rasa tersisih. Mungkin kerana aku tak pandai bergaul di dalam komuniti nih, aku ni loghat lain, drg plak loghat lain, jd bila bercakap rasa cam ayam ngn itik plak.

Wlupon mak cik penyewa sblah umah sgt baik ngn aku, tapi aku ni tidaklah begitu pandai nak berbual. Melainkan mak cik sblah ulur kat aku sepinggan makanan, for sure aku gi amik, takkan nak tolak rezeki kot..hahahha..

Dari hal itu, aku salu pujuk mak atau adik aku datang ke sini memandangkan aku susah nak ke KL. (fuyooo..kampung den kat KL..huhu). Setelah agak lama memujuk, akhirnya mak dan adik aku setuju nak dtg sini dengan syarat aku kena bawa mak dan adik aku jalan2 sekitar terengganu (haduihhh...)..

Tu sumer tak mendatangkan masalah selagi mana mak dan adik aku setuju nak dtg sini. Aku rela menjadi tour guide sepanjang drg ada kat sini..hihi. Bukan senang tau nak minta drg dtg cni, almaklum sibuk 48 jam..

Lagipun aku sian ngn mak, semenjak muda, mak tak pernah gi jalan jauh2. Bukan aku tak mo gi jemput mak aku sdri kat KL, tapi kami sdri tader keta..jadi aku berharap mak leh datang ngan bas dan aku akan jemput mak kat stesyen bas. itu ajerlah yg terbaik aku leh buat.

Apapun aku hepi mak ngn adik aku nak dtg cni.....

salah satu tempat yg kami nak terjah...huahhahha

Yehaaaaaaa huuuuuuuuu...mak nak dtg, mak nak dtg....

3 comments:

said...

o0o0o...dok tganu...
nanti kenduri yanie insyaAllah bulan Mac nih..
mai la no..
hehehhe...

leh kita kecek bahasa pantai timur sama2

(^^,)❤

CintaZulaikha said...

cik yanie: eh boley ajer klu bagi kad jemputan...hihi

saya suka kenduri kendara nih..:)

Asrul "iLham" Sany said...

wei, aku ko xnak jemput ke rumah ko lak...

apadaa...terasa ati...