Wednesday, August 10, 2011

bulan pose mmg bulan yg menguji keimanan kita~~

Assalamualaikum u olss
panjang tak tajuk entri kali nih
tapi tulah gambaran sbnr perasaan aku skrg
perasaan yg bagai dikomot-komot oleh situasi sekeliling
sabor jelahhhh~~

org salu cakap
benda yg paling menguji kesabaran kita di bulan pose nih
besanya terdiri dari makanan, aurat, dan percakapan yg sia2
betoi tak
tu jugak termasuklah perasaan marah akibat lapor
aku ni termasuk dlm kategori pemarah tuh
badan da r letih
jalan plak da huyung hayang
mana taknya, anak masih menyusu badan
jadik, 50% tenaga tuh dah diserah pada putri ikha
krg tak bagi, mengamuk plak
jadi redho je lah

gambo cik gugel~~
jadi nak dijadikan stori
tadi, time aku bg makan putri ikha
dy dok syok main menan dy
aku pon dgn sabor tros gak bg makan
dy tarik muka, ngelak...taknak makanan tu masuk kat mulut dy
tp aku ttp gak bg makan
mungkin sb dy da bosan sb aku dok sua makanan tuh
dy bleh baling menan dy yg paling berat kat kpala aku
toing~~berderau darah dlm badan aku

muka dah mula merah2
rasa nak marah tu, Tuhan saja yg tau
sabor lagi nih~~
pastu dy baling lagi...
Ya Tuhan...bengang sungguh...aku dah mula tarik muka
dy pon lari...mungkin dy rasa apa yg aku rasa
dari dy tgk aku ngamuk, baik dy cabut~~selamatkan diri

begitulah naseb aku
naseb baik aku ni pose ya sahabat
jadi kesabaran tu mmg tinggilah
mencecah langit ke 7....
dy boleh plak gelak2kan aku dr balik sofa
sabor je lahhh
sayang punya pasal, aku biarkan aje
cenyum jugak sampai ke telinga
dlm ati...errrrr~~tak tau apa ati aku cakap time tuh

kan, paham sudah maksud org
bulan pose mmg bulan yg menguji keimanan dan kesabaran kita
walau apa yg terjadi
kita harus tetap bersabar dan bersyukur
semoga pahala yg kita cari, diberkati Allah swt.
jgn jadikan pose kita tu sia2 je sb nak ngamuk2..
kannn????

ps: sok nak kelik KL..daa~~

15 comments:

einz miszmessy said...

nakal sungguh putri ikha tu yeeee.....

ikatankasihku said...

Bertuah anak dara tu,x kene babap ngan ibu dia,heheBertuah anak dara tu,x kene babap ngan ibu dia,hehe

ikatankasihku said...

Alamak komem bdouble.guna fhone ni. Sory ..

CintaZulaikha said...

hakhakhak...babab, ni bulan pose, kena tangguh nak babab pon..babab manja2 yer dak???

Hanny Esandra said...

huuhuu..sabor je la yeeeee... ikha,ikha..

akoo pae said...

owh..ikha tu anak kamu ea..hehe maaf la..baru tau..

besnye da ade anak..cumel plak tu..haha
=) sabo je la yep.. budak2 mmg la..tak paham pape lg..


=)

sHi Ma said...

ummi ikha mmg penyabarkan.. (",)

iyan shazlind said...

ikha saja je tu nak test tahap kesabaran ummi dia tu :P

sifu im said...

hehe..org ckap kn kak, klu ank2 nakal ckit2 tym kecik, tu tndanya dia dak bijak

ibnuismail said...

haha....anak2 biasa la. Happy family.. (^_^)v

cucu umie said...

hehe..biaselah sis budak mmg mcm gitu..memg kne sabar pon dgn mereka nie..hehe

amranaiman said...

ngeh2 adeh sktnye.. saba je la yer :D

iMBobo said...

betul tu! sgt setuju, ujian tu kjap je,tp kite pula nk marah lama2..hehe

L said...

anda seorang yg pemarah?
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/jangan-marah.html

Asrul "iLham" Sany said...

aku tak sempat pun nak marah2 bulan ni noks... busy manjang...