Sunday, August 21, 2011

1 teknik ringkas tuk suami yg takmo bgun sahur~~

Assalamualaikum u olss
korg sdri tau kan sahur tu diwajibkan kpd kita
walau hya dgn memakan sebiji kurma dan secawan air

ya begitulah klu nk mendapat amalan yg baik di buln yg berkah nih
tp apskah nseb diri ini jikalau dah 10x kjut laki
tp laki ttp liat nk bgon sahur

kacak tak beliau mkn ABC??? :P

rasanya apa yg perlu dbuat olh aku sbg istri??
ya kawan2..inilah tekniknya
jgnlah pula kita sesuka ati mencurah air ke mukanya
cam yg salu kita tgk dlm tv tuh
alamatnya bukn kumpul pahala bebulan pose cenggini
tp kumpul dosa la plk

jd silalh meletakkn air dan sebiji kurma di sblh tmp beradunya
agr dy tak sush2 bgon & gi mengamik nasi ke dapur
mudh, cpt dan xpress
teln sebiji kurma, tros terbantir blik
tak pyh sush2 nk tanak nasi
yer tak??

tp phmlah wahai kwn2
dgn cara itu juga
kita akn salu mendengar keluh kesah dr laki kita
di tgh ari buta
dan time tu juga
hya jelingan setajam pisau je dpt kita ulurkn
mnggantikn mkn sahur yg dy sdri gatai takmo amik
keh3...pdn muka~~

ps: asl ada piza dlm periuk nasi den nih..eh??

12 comments:

einz miszmessy said...

2 Thumbs up ^_^-padan muka...tp sbnrne sama jep cm einz sahur~huhu

myhatiku said...

kacak..erkk..aha:D

good idea..tapi bile dh tgh ari keluh kesah lapo mmg cari pasal..hehe

ikatankasihku said...

asalkan boleh jer...xpelah, janji bersahur ye dak...hehehe

Anum said...

layaaaaaaaaaaa

iyan shazlind said...

good tip ni..boleh diamalkan bila perlu nanti..hehehe

iMBobo said...

haha gud2..tp sebenarnya kurma tu mampu buat kte kenyang sehingga berbuka.. :)

merahitujambu said...

salam syawal..doodle free jom

josrevalution said...

nice nie..jgn smpai kurma je plak..haha..

ILA HonEyBuNNy said...

nanti ila cuba ye kak bila dah tawin..hehe..

bila la nak tawin neh...hehe..

pizza? nak3...hehe

aShaBuLz said...

wah....nnt dah ada bini nak bagi petua ni la...hehehe...tq2

Hanny Esandra said...

esok2 klu turn aku lak ssh nk kejut makanya memang kena ketil aje pehanya~

Namee Roslan said...

hehe, kalau takmau bangun sahur..main gendang kat tepi telinga hubby boleh? hihi. tapi cukup sekadar makan kurma pun dah ok. tp tgk abnag ipar saya..kalau sahur tentu sekali nk makan nasi.