Friday, October 5, 2012

korang percaya tak??

Assalamualaikum u olss

korang percaya tak kalau aku cakap
yg aku tak banyak baju...huhuhu
betoll, ni cerita btol, bukan cerita karut komedia
mungkin sb aku ni bukan jenis pembeli kut
sb tu almari aku tak penuh ngn baju
mmg semenjak dulu lagi, semenjak blom kawen

agak2 korang kan, normal ke bagi seorang perempuan
hanya ada beberapa helai pakaian saja untuk keluar hang out
fuhh...jarang rasanya dgr cerita2 cam aku ni kan
bukan nak kata apalah
duet tu ada, perasaan nak bershopping tu kekadang tenggelam timbul
rasa macam 'NAK' bila nampak, tp last2, ilang selera
akhirnya, balik2 pakai apa yg ada jugak 
(melainkan baju tuh dah cam carca marba, mmglah aku beli lain,sampaikan laki aku pon pelik...katanya,"apakehal  lah bini aku ni" kata beliau)"

pernah gak kekadang terfikir yang malu kut, pakai baju ulang2 jek tiap kali kuar
tapi bila direnung2 balik, aku ni bukan bekerja pon sampai nak simpan baju banyak2
dan lagipun, tader sapa pon nak belek2 baju aku
nak kenal pasti apa pakaian yg aku pakai ari2
mana taknya, kuar berjalan pon time suami dapat gaji jek
ari2 biasa, biasanya aku lepak ja kat umah
jadi kan, perlu ke aku baju yg banyak ek??

lastly, adakah disebabkan aku dan famili aku ialah orang nomad (berpindah randah)
membuatkan aku jarang jugak beli baju, ce pikir..kut2 koranglah...
kan penat tuh nak mengemas..
tp ada jugak org yg berpindah randah ni banyak baju..haa, jd macam mana??

konklusinya, aku mmg tak banyak baju
kalau korg ni pengomen tegar blog aku sejak dulu
korang akan perasan, semua gambo2 yg aku pos, kebanyakkannya aku pakai baju yg sama
hahhahhha...mmg GEMPAK HABESS~~

ps: taperlah, tak banyak baju tak pe, janji hati bahagia...lallalla~~

baju yg paling kerap aku pakai, selagi tak lumatlah bak kata orang, huhuhu..
tragis btol idop ini...huhu

12 comments:

Ym.Bundle said...

haha..ala nomad pon setakat kemas bju apa la sgt..alasan betui..ekeke..
#aku anggap gambar baju tu ko snap hari yang sama je kak..haha..

CintaZulaikha said...

ym bundle: hahaha, ciss

Kazman / Sue said...

tk pe... Janji hati bahagia.... Kalau ada ramai org macam ni dah lama dah tutup kedai jakel...ariani...kamdar.... Haaaa3x

imie fatiema™ said...

lor takdehal lah yang,janji tutup aurat kan,lagipun baju u pakai sume chantek2.. biaselah,ai bila dah tak keje pun mcm tu,malas beli baju,lebih baik beli baju anak2 kita lg pekdah khenn..okey jer

J.M.R said...

ni la org ckp bijak membeli..pakai sampai bosan..heheh

CintaZulaikha said...

kan imie, hehhhehe...baik beli baju anak

shameel Iskandar said...

Agak menyanggahi kelaziman seseorg perempuan. Sbb sepanjang sy ketahui, perempaun mmg suka berbelanja utk membeli pakaian... Tak pe yg ptg hati bahagia..

CintaZulaikha said...

tu mmg tak boley disangkal shameel..tp diri ini jerlah yg pelik sket, kuikui

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

xper lah kak janji bahagia...yg wani pulak asyik mmbeli baju almari sampi ketat dh.....

iedchan said...

saya bukan nak ckp sy tak byk baju.tapi asik2 sy pki baju fevret sy jek...nampak mcm tade baju la jgk..heheh

CintaZulaikha said...

iedchan, ye la tu kut, kikiki

TiranaAduka said...

biar tak kaya baju tapi kaya hati