Thursday, June 16, 2011

tak melayan salah....melayan lagilah jadi salah....




Assalamulaikum sumer
ni entri nak bg soalan dan peringatan
pada awek2 di luar sana

aku nak tanya
apa pandangan korg ngn tajuk entri di atas
tajuk mengenai 'melayan'

aku saja jek nak buat tjuk entri tu sb nak bagitahu
ttgk kisah yg baru akak dgr smalam
dari mulut mertua + jiran mertua + pak haji kat masjid ayer baloi nih..
banyak tol plus2 kan..hee~~
ni stori betoi
cuma tak kuar paper jek
mungkin sb tader spa nak tepon reporter masa kejadian ni terjadi

citer ni bermula dgn seorang awek yang bernama S bukan nama sbnr
tinggal dkt ngn tpt mertua aku nih
awek tu tgl sendiri dan punya seorang balaks
awek ni jugak boley dikategorikan dlm senarai awek2 yg cun
jadi mungkin kerana beliau cun, beliau sgt ramah tamah
dan suka melayan..
melayan bukan bermaksud, menggatai ka, apa kah
tapi baik la ngn org, tegur2 orang, senyum2 kat org
dan hal ini menimbulkan salah paham pada sesetengah jantan kat sini..kot~~

cu ko bayang, awek cun jalan depn korg (bagi lelaki)
tetiba senyum dan jawab pulak salam korg
tak ke cairrrrrrrrrr melelehhh..
dlm kpala otak musti da pikir
"awek nih syiookkk kat aku nih"
sedangkan dy cuma besa2 ja...kot~~

jadi hal inilah yg terjadi kat awek nih
dgr citer, laki tu follow dy diam2 balik umah
sehinggalah membawa ke 3 ari yg lepas
kami dpt tau, awek ni da koma, masuk spital besar kat JB
sebabnya kerana cuba diperkosa dan dibunuh
arkkkkkkkkkkkkkkkk~~

ngeri giler aku dgr wehhhhhhh
aku dgr lagi depa2 citer yg awek tu dah kena calar ngn pisau rambo
kat 2 tapak tangan beliau...
mungkin sb awek tu nak ngelak kot
pastu 2 buah dada dia kena tikam
muka jgn katalah...sadis
kaki lagi kena cucuk
tubuh badan lagi...uishhhh...seremmmm bila aku dgr
dan kemaluan pon dicalar2 kan....(sumer dari mata saksi, gambo tader nak tunjuk naa~~)
menjerit2 gila la awek tu minta tolong...

menurut jiran, depa igt awek tu pasang tv kuat2 dok tgk sinetron
jadi depa tak terpikir nak tgk
boley cenggitu~~
naseb baiklah ada pak guard yg sedar dgn jeritan awek tuh
tp malangnya laki gila tuh da lari...

mmg vaviks la laki yg buat tuhh
yang bangangnya, mungkin laki tu tak sedar yg ic dy da terjatuh
dan polis dapati yg suspek adalah org SABAH
Grrrrrrrrrrrr.....dgr pon rasa cam nak amuk kan..

skrg ni polis tgh jejak keluarga awek tuh..
abes 1 kpg polis tya
tp disebabkan awek tu tiada famili disini
jadi agak payah nak jejak lahh..

jadik aku nak tya korang
iaitu aweks atau balaks2 kat luar tuh
apa yg korg boleh jelaskan dari entri nih

elok ke melayan, atau buat donno
dan akhirnya menerima naseb yg sama...
keliru sat~~


16 comments:

sHi Ma said...

sadisnya, sian awek tue.. kejamnya lelaki nie....

Atie iskandar said...

kak awek tue dri mane?? ayer baloi pontian ea? susa la kak.. tak tegur ckp sombong, tegur ckp gatal.. bole dibuat sedap2.. kesiannya dekat perempuan tue.. lebih baik mati dari koma camtu.. mesti terseksa gile mase lelaki tue buat dy kan?? jauhkanlah dari kite sume..

Hanny Esandra said...

eiii..
sian noks awek tu.. sesak nafas aku bace...
betul..
kita ni susah, melayan salah, x melayan salah..
melayan kata gatal.. tak melayan kata sombng..
mana nak? nak dikategorikan sombng atau layan je supaya org ingt kita ni senang nk dpt..

ape2 pun aku simpati kat awek tu..siut pny mamat tu.. harap dpt balasan setimpal..

Syazwani Amira said...

haii awk,, kte ada tagged awk utk contest friends forever taw,, take a look ya..thanks ^_^

FaTinFiRDaUs said...

mcm2 la org ni kan.. hisshh.. kesian dy..

al_hakim said...

ok..gmbar pisau tu memang merisaukan...hm mmg sekrang ni bahaya...

Asrul "iLham" Sany said...

neway, aku hari2 awek cun lalu depan aku rilek je hahahahaha

p/s : violent is not the answer

halila Ibrahim said...

kesian nya..jahatnya laki bodoh tu .. padan muka jatuh ic.. nak buat salah sgt...

Emm... kadang2 kita pompuan kena sombong sikit.. tapi bukan bodoh sombong maksudnya... layan ikut situasi dan keadaan...

J.M.R said...

wat dekkk ajer..kihkih..

*act, mintak tukr link kat bloglist blog cintazulaikha nih. sbb tu tak detect blog jmr skang nih..just update url skang ni jer.. www.jmr23.com..:-)

syafiqakarim said...

peh...gila la?
kesian awek tu.xbersalah.

kalau iqa,iqa mmg jns sombong.
haha.xkenal, xtego.tp kalau da knl, bersap2 juga
la.tp tgk org juga..

aiseh.manusia ni buat hidup sesama manusia jd mcm susaaaa sgt.

Far8 budak baik said...

haha..aku ni jenis lelaki
yg tak cepat cair..ye ker?? ye ker??
hahahaha..risau kat adik aku..
dy selalu senyum je..mcm nk kene
cepuk je..grrr ;D

zarazueyin said...

ish..takutnyer
buat biasa2 jer
jgn over sgt melayan

Sekamar Rindu said...

salam..

kpd suami tu..jgnlah cair...ingat isteri kat umah tuu..

kak..tq singgah blog sr..

cucu umie said...

kak kt air baloi pontia nker?? dekat tu dengan rumah ayie..dlm setgh jam jer..hohoh btw, kecian yer gurlz tu..sadis sungguh lelaki tu bt kt dia..arghhhhhhhh

amranaiman said...

tegur salah x tegur pon salah .. :P xtegur ckp jual mhl perasan cun.. tegur salah paham.. dok la ramai2 jgn dok sorang :P

DefarhanoVII a.k.a BoyPJ said...

tragis sungguh hidup awek tu yer...
siap follow smpai ke rumah....

hurm...senyum tu xsalah, tp orang yg salah anggap...hihi...susah la camni...bukan ke senyum tu satu sedekah...tp bile laki tgk awek senyum...pk la +ve sikit...ni pk, pmpuan tu syok kt die plak...huh!.......