Friday, June 17, 2011

retorik dan melankolik: betoi2 buat aku sakit kepala~~

Assalamualaikum sumerrr
da malam da
tapi masih blom tidor
mana taknya, dok mikir tajuk novel tuk buku terbaru seorang budak nih
buku yg aku edit, tapi tajuknya lansung takleh diterima pakai oleh abg editor

melankolik ni bukan sefat dan perasaan ka...arghhhhhhhh

boley plak dia kal aku memalam cenggini
minta aku senaraikan 3 tajuk yg ada unsur2 melankolik dan retorik
apakah???
lepas ja aku bg td
dy reject lagi~~
aku bg lagi
dy reject lagi~~
walawehhh...da bpe juta kali kena reject nih
adusssssssss....da tak terpikir dek akal dah nih

abg tu siap ckp
"aku nak jns tajuk buku yg buat org tgk ja, tros beli"
apakah???
permintaan dasatttttttt tuuuuuuuu
klu da 10x kna reject
leh mati akal dibuatnya...

aku da pusing2 otak
mata pon da tak ley tidor
gara2 mikirkan tajuk yg 'superb sensasi'

"ni lah nasebnya jadi editor, jgn harap aku kasi ko tidor malam"

mak aihh...ditaktornya wahai abg editor
mentang2 aku maseh baru
dia picit2 aku dari jauh ek...
naseb baik kenalan rapat
klu tak, aku sekeh2 kpala dy

ok lah abg editor
malam ni sy semak kamus dewan
cari maksud melankolik dan retorik tu
klu kena reject jugak
ya ampunnnn...tak tau nak kata apa da...huuh~~

ps: makin konpius bila search kat cik guggle...haiyakkkk~~

10 comments:

Atie iskandar said...

kak bagi tajuk hatiku digigit lebah.. masti org pelik terus beli.. hahaha

adan said...

akak,editor nak tajuk yg orang tgk terus beli..

apa kata akak letak tajuk

"kakiku di bibirmu"

ok tak?

wa khairul onggon said...

Kadang2 tajum tak semestinya complicated, tapi sempoi dan menusuk hati.. hehe :)

Hans said...

letak jer tajuk Kakimu Kakiku Jua
hahahahaha
terus orang tertarik nak beli
kekekeekek

Maharaja Lawak Minggu 12

amranaiman said...

bestnyer~~~ jd editor~~ ^_^ hehee

Hanny Esandra said...

tajuk plg best : Pontianak Carik Siput..

Kena reject jugak? Cuba ni.. : Kalau Reject Aku Santau.

* Cinfrm abg yg ko sanjung2 sangat tu akan terima.. kakaka.. ~

cucu umie said...

hehe..bab nie ayie xdpr nak tolong akak.. sorry lol..

Mamachia said...

alahi!!!... tu yang sastera kak rendah tu...tak tau bab2 ni..

kalau tajuk2 sensasi ni mmg mcm gorng psng panaskan..

Asrul "iLham" Sany said...

pening carik tajuk gakkk

アヌム ちゃん said...

aa pening gak nk pkr tajuk buku eh..huhu..saba2 tgu idea datang k.heee