Monday, June 20, 2011

kenangan situasi menyakitkan jiwa,,,seriusss~~

Assalamulaikum u olss
sblom aku dpt keje mengedit ni
serius ckp, aku keje kat kedai baju
jadik cashier...hhu
jadik pepahamlah klu da keje kedai baju
duet dlm kaunter mustilah tak banyak
duit rm10 pon ada 10 keping ja
lainlah seringgit kan..

jadik cu korg tgk situasi kat bawah nih
renung2kan...patut kena maki ka, atau cenyum2 ja.


situasi 1: beli suar boxer harga rm 4.90, pakcik tu sesuka ati bagi rm 50
time: jam 10.30 pagi

aku: pakcik, ada duet kecik tak? (dgn sgt ramah tamah)

pakcik: eh, mana pakcik ada. pakcik dtg sini pon nak tukr duet ja...(dlm nada selamba badak)

aku: ("klu nak tukr gi bank la pakcik, bank CIMB sblah ni ja" sambil pandang pakcik tu kecik besar, kecik besar ja)

situasi 2: beli t-shirt sukan harga rm 10. ofkos bagi rm 50
time: 11 pagi

aku: pakcik, ada rm 10 tak? pagi sgt nih, kami tader duet kecik.

makcik: taderlah dik, (smbil jengah ke dlm kauter) tu banyak ja 10 ringgit dlm kauter tu. bagi je lah yg tuh.

aku: (what the fish...sempat lagi tuh nengok2 kauter aku!!!, hampagas)

situasi 3: beli barang banyak la jugak...duet rm 100 (mamat bangla punya hal)
time: lagi 5 minit nak tutup kedai

aku: ni ja ka?

bangla: (borak2 tak hengat dunia ngn kengkawan dy..konon2 nak bajet duet reramai)

aku: (sabor)

bangla: (maseh borak2 tak hengat dunia)

aku: (masih juga bersabor)

bangla: (maseh lagi borak2 cam siyottttt...)

aku: oit, kalau nak borak bayar r dulu. org nak tup kedai lah. tak reti dah jauh malam ker...(panas membara)


sekarang aku nak tanya, harus ke aku bagi senyuman, atau makian???

ps: moto 'customer its always right' kekadang tak leh pakai jugak...

19 comments:

Asrul "iLham" Sany said...

eh noks, ko dh keje????

Sekamar Rindu said...

salam...

duit RM 10 ada 10 keping kira banyak laaa

hidayah zawawi said...

hahaha..betul kak..customer nie bnyak tol ragam..hadui~

Diari 929 said...

bg senyuman yg kelat!

Cik Elyn said...

Hehehe. wat muke tak suke je. jeling-jeling sikit. hehehe :D

cucu umie said...

senyum shjelah kak..incya-Allah Allah sentiase gn orng yg sabar...

adan said...

akak.. customer adalah raja.. ahahaha.. tapi klu dah macam situasi 2 dan 3 tu memang nak kena panggg..

Hanny Esandra said...

sabo nokss... :-)
bangla tu ko tibai je.. kakakaka.. :-)

EedaFizZ said...

keje promoter n cashier ni mmg pening kepala kalau dpt customer yg byk songeh xhengat punye! Org2 yg penyabar je yg bole keje ni...:)

アヌム ちゃん said...

kena byk saba je kalu kena camtu..kalau gaduh dgn customer..nnt dh sah2 kita kne mrh dgn tokeh kan..customer always right la katakan..huhu

amranaiman said...

nk borak g kedai borak ar.. :P

Fee Hafeezah ketuk keyboard said...

Hahaha..pernah jugak kena camtuh, pepagi buta camtuh mmg hangin ah kan..takkan kita pulak nak tlg tukarkan kat bank..ngahaha..ape pun customer is always right..sabar jer lah okay dear.. :)

miszlullaby said...

maki saje kalau yang macam tu.

ohh ayu! said...

hahaha.. walau camne pon kene sabar kak.. nak bwt camne.. hehe

iyan shazlind said...

customer kadang2 suka buat perangai hampeh..time perangai hampeh tu serius rasa nak lempang diaorg kuat je...tp kalau yg baik tu best, hati terus berbunga2 nak keje haritu

nelly said...

sabar je lah kak ....

Siti Suriani said...

nak keje lah.. :)

shafmechy said...

situasi duit besar tu mmg selalu sgt la..time jadi cashier dulu plg geram org bg duit besar awal2 buka kedai..fhm mcm mana perasan tu...hehe

sarah mohamad said...

customer ni kadang2 banyak jugak kerenah. layankan aje selagi boleh dilayankan hehehe