Sunday, June 5, 2011

smart trike....ko mmg mahal.....huhuh

Assalamualaikum u olss
aku mmg tak brapa nak paham la
ngapa ek mainan budak umur 2 tahun sgt mahal harganya
adakah kerana ianya dibeli di tpt yg mahal bernama toy'rus
jadi harganya cam nak cekik leher sendiri

smalam aku, suami aku, ngn mak aku gi bangsar village
mak aku berhajat betoi nak belikan putri ikha beskal
aku cakap
"kalau mahal, tak payah la mak, kita beli lego ja.."
mak aku balas balik
"taperlah, bukan salu pon. lagipon klu beli beskal, boley tahan lama"
aku paham betoi ngn perangai mak aku
klu dy nak beli
dy ttp akan beli, almaklumlah cucu baru sorg

jadi aku gi tgk harga
walawehhhhhhhhhhhhhhhh
tarak yg bawah seratus
sumernya atas seratus
paling murah pon rm149...tertelan liur sat
aku tya mak aku balik
"mahal nih mak, tak payahlah.."
aku dah naik takot + segan
mak aku jawab balik
"mak bukn surh ko bayar, mak yg nak bayar, amik ajerlah. sian tgk ikha tader mainan kat sini"
maksud mak aku tuh kat bangsar la, klu kat ganu, harammm aku tak beli.
mana taknya da berlambak mainan.
jadi malaslah nak beli lagi

jd dgn senang ati mak aku bagi rm150
laki aku da duk jauh2
mb dy segan kot ngn mak,
aku nih, lagilah segn
aku minta mamat kedai tu pasangkan skali
sb beskal ni belum pasang siap
mamat tuh pon tros pasang pas aku bayar

siap ja pasang...taraaaaaaaaa
ikha mengamuk nak naik kat c2 jugak
pastu takmo turn2
puas kita org pjuk
naik pening kpala kita org dok pujuk ikha
mana taknya nanges sepanjang jln..huhuh

lupa nak bg tau
nama beskal tuh
smart trike...
huuh...ko mmg mahal....

nak tgk gambo
cu tgk bawahh..
mungkin da rezeki anak aku
alhamdulillah je lah
dpt beskal free.....tak payah pikir nak beli lagi...hihi

smart ka???kikiki

budak kecik dan beskal brunya....ada bau kedai lgi...kiki

ps: ikha masih praktis mengayuh...

13 comments:

gemot said...

wah comelnye ikha n beskal 2..
kaler pink purple lg..hehe..
pe slhnye skali skale bli brg yg mhal kn..
family is everything..
yg penting sume hepy..=)

Atie iskandar said...

pattla xmo trun kak.. cantik bebenor beskalnye.. haha..

Asrul "iLham" Sany said...

biase le cucu 1st...

wah, tak sbr nak ade anak sendiri. tetiber...

cucu umie said...

seriously mahal yer basikal mcm tu..kt tmpt ayie dh dpt basikal yg sednglah kak..herm, aduyai..

Hans said...

cucu 1st memang cucu kesayangan
hehehehe
untung ikha

Cara - Cara Menjemput Rakan - Rakan Menghadiri Majlis Perkahwinan Anda

hidayah zawawi said...

mahal nyer...hehehe..

Mamachia said...

ikah seronokkk iyaa dapat sikal baru..pink lagi tu..

cucu sorang mana x syg..

Diari 929 said...

yey ikha dpt basikal nenek beli! Kak org tua mmg cam gitu :)

abglan said...

Wah...skill ape dah bleh buat nie?

iyan shazlind said...

cutenya basikal..:)

einz miszmessy said...

gabungan warna beskal wt putri ikha takmo turun...padan la...lau einz pun...hahaha...

amranaiman said...

lama x men basikal huhhuu :D

miszlullaby said...

comel basikal tu. tapai seyesly harga die rm149?? mahal gile.ish2. masa akan dtg tatau la berape harge basikal.