Sunday, June 12, 2011

Gilalah...berlari2 aku dibuatnya~~

assalamualaikum u olsss
lama da tak update
nak update tader citer
jd mungkin ngn balik johor baru ada citer kot
huhuhu...alasannnnnnnnnnnn~~

skrg aku da ada kat johor
jum aritu baru balik
smalam bersamaan ngn sabtu
ada kenduri semperna nak dekt puasa nih kat umah kawan mertua aku
jd aku pon follow
mana taknya
nasi biryani ngn daging kambing tu woooo dy buat idang
org bugis, makan mmg sedap2..


lepas ja makan, depa ada buat ceramah
jadi nama pon ceramah kan
mustilah makan masa yg lama

jadi selama ceramah tu
putri ikha da tak senang duduk
berlari ke sana ke sini
panjat tangga lagi
da la pakai baju kurung
jalan pon terhuyung hayang
aku da bagai nak gila da kejar2
last2 malas da nak kejar
aku biarkan ajer

masa tu lah
masa trun dari tangga
tetiba dy tersandung kot
tros jatuh tergolek dari atas tangga spi ke lantai
berguling cam dalam film yg salu kita tgk tuh
terdiam sumer org
cpat2 makcik kat c2 angkat dy
dy pon melalak tak hengat2

aku pon apa lagi, berlari2 la dapatkan putri ikha
hadoiyai, bengkak giler kpala dy
tu pon tak serik lagi tuh
boley nak panjat lagi pas abes nanges tuh

ganazzzz sguh....

rasanya, aku mmg tak layak kot gi kenduri...huhuhuhu~~

13 comments:

cucu umie said...

hehe..biaselah kak budak memang mcm tu..wow, pergi johor xcakap tuh..kalo xboleh jumpa..haha kalau dekat lol..tpy betol ckap akak, orng bugus biase makanan mereka sedap2..nasi baik ayie jawa..hoho

CintaZulaikha said...

kikikiki...tau takpe. drg mmg suka jamu org la...tak terlarat nak makan tau..

Asrul "iLham" Sany said...

ganassss cam mak die dulu2 gak

;-)p

myhatiku said...

ikha wat pe ganas sgt mcm..cube jd mcm kak ikha nie baik je..haha..prasan dah..:D

Atie iskandar said...

ceh! alasan la tuh! haha.. eh, akak org johor ke??

CintaZulaikha said...

atie: suami akak la org johor...

myhatiku: ya ka baik...kiki

agie: ganaz cam aku ka...mana ada, dulu aku baik tau...kehkeh

abglan said...

Elok le tue, kang dah besar bleh jd pelari negara hu hu

Diari 929 said...

Uih! cam mak dia jgk.....

sHi Ma said...

biasalah tu ummi ikha, budak2... selamat bersenam ngn si kecik.. huhuhu...

アヌム ちゃん said...

alala ciannye kepala bengkak..isk2

shafmechy said...

budak2 memang xleh dok diam..hehe

einz miszmessy said...

lasak sungguh tu...tp sy ag terok kot penah terjun dari balkoni...hahaha...sebabnya=tak masuk akal gile...takot ne tinggal kat uma sowg2 masa tu...nak kuo sgt dr uma smpai kuokan bdn dr batu kat balkoni then terjatuh...mujur satu tingkat jep...n alhamdulillah masih selamat ag...lau tak...takde la sy ag kat dunia ni...hahaha

CintaZulaikha said...

cik einz: sapa ajerlah tak ganazzz masa kecik..akak pon ganazz jugak..sb tu kita leh jadi takot bila tgk anak kita ganazzz bila kita da tua2 nih..huhu