Monday, April 11, 2011

tangan gigil2 bla trima diploma~~~hhu

Assalamualaikum u olsss
hahhaha...mcm yg dah dijanjikan smalam
arini aku nak citer pasal kenangan lalu
kenangan time blaja
kenangan time trima diploma wat pertama kali
huhu~~ aku sdri tak sangka yg aku akan sambung blaja
mengenangkan aku dtg dari famili yg susah

huhuhu..banyak kali jugak arwah ayah aku tanya
"betoi ka nak sambung blaja nih?"
aku cuma angguk2~~
aku tau famili aku susah
tapi aku teringin sgt nak sambung blaja
jadi bapak aku ngn ikhlas hati pon mengeluarkan duet yg banyak tuk aku sambung blaja
aku mmg cukup bersyukur~~

3 thun aku blaja creative writing
menulis..menulis dan terus menulis~~
spi serabut gak kpala nih
sb sumernya berkaitan dgn idea
dah la aku ni tak pandai cari idea~~
asalnya aku nak amik diploma sinematografi
tapi pakcik pejabat tu saja jer menduga ati aku
sampai aku bertukar keputusan utk amik diploma creative writing~~LOL
camtu pon bley ...apakah??

tp pepon aku berjaya tamatkan pengajian dgn segulung diploma
tapi yg klakarnya, bla nak diimbas2 kembali
aku teringat akan kata2 sorg abg nih
yg turut amik kursus yg sama cam aku
dy cakap
"semata2 nak dapatkan sekeping kertas A4 yg cantek, aku kena abiskan 15k tuk sumer nih"
jadi aku patut gelak ke atau angguk2 jek~~humm....keliru sebentar

yang pasti time aku terima diploma tu
tangan aku agak gigil2...hihi
mana taknya, dari ratusan yang masuk ke kolej tu
hanya separuh jer yang berjaya menamatkan pelajaran
yang lainnya kecundang di tengah jalan
sb kolej aku menjanjikan glamour saya blaja kat ASWARA yer kawan2
jadi ati mana yang tak terpaut bila ditawarkan blakon masa mrk baru tahun pertama~~huhu
mmg mengecewakan bila dipikir2 semula...

tak yah nak letak gambo besor2..segan~~

dan kini aku bergelar penulis separuh masa~~hhu
nak keje ttp memang susah
memandangkan aku duk kat kpg
kena tgu balik Kl baru leh cari keje ttp..
apapun aku ttp bersyukur
biarpon tak kaya...janji ati happy~~

ps: kihkihkih...aku ngn pakcik tu sape lagi tinggi??

8 comments:

hidayah zawawi said...

bes la da ade dip..hehehe..:)

CintaZulaikha said...

teringin plak nak sambung ijazah~~huhu

*SaBRiNa * said...

emm mama sab lak suh smbg master..tp mslh duit la pulak nti..huhu

CintaZulaikha said...

salunya duet la problem terbesor~~

Khuzrin Kamarudin said...

halemak... saya tengah nerves nak g konvo...

sHi Ma said...

belajar selagi boleh.. :) shima pun ada segulung kertas A4 yg cantik nie (walaupun xberapa cantik)

CintaZulaikha said...

en khuz: takot apanya~~

cik shi ma: hikhikhik...

Hanny Esandra said...

ha ah.. saya pun teringin nak sambung blajar.. untung akak ada diploma.. saya ni blaja sampai PMR aje.. sedih.. :-(