Friday, April 27, 2012

memang bukan rezeki aku

Assalamualikum u olss

memang bukan rezeki aku kot nak sambung blajo
walaupon org tuh dah panggil temuduga
aku ttp rasa tak sedap hati
banyak perkara yang nak difikirkan
selain dari ikha, ikha dan ikha

pinjaman agi, umah sewa agi, duduk berjauhan agi
semuanya buat aku rasa nak nanges
hasben ada tanya
"betoi ka ayang tak kisah nih, sian ke ayang nak sambung blajo,"
gila ko aku tak kisah, kisah giler kot
tp mana agi penting, 
anak yg mmg tak pernah berjauhan dari ibunya ke
atau ilmu yang leh dicari bila-bila masa saja
walaupun umor dah masuk 40 tahun, yg penting keinginan yg kuat

mungkin, kali ni aku kena menolak kot
tgkkan muka ikha je dah buat aku sayu
sayang sangat nak tinggalkan dia dgn mertua aku
kang tak pasal2, nanges aku malam2, windu pya pasallll..

sememangnya ni merupakan keputusan yg paling berat aku pnh buat
tp dah ni jalan yg aku pilih
jd tak mungkin aku mampu nak berpatah balik
sayunya rasa wehhh...

nak termenung sat..babai~

13 comments:

Asrul "iLham" Sany said...

pasrah nyah ~

shedameor said...

sambung belajar mana kak ?

einz said...

mmg susah ek nak smbg blajo lau da kawen..hurm +_+

Cik Yatt said...

tak sggup jauh2 ngan ank en..erm..kakak ipar cik yatt umo 41 bru smbng blaja..tpi die amek pjj..akak bole la amek pjj..sbtu ahad je

adan said...

Sabar kak..insyaAllah Allah bersama hambaNya yg sabar.. pengorbanan untuk family..

dhiera said...

smbg kt mne kak? buat full time ye..

jeBateja said...

wahhhh.....tak pe lah...ada rezeki lain kali ada lah jalannya....

aShaBuLz said...

jgn risau. Allah ada sediakan jalan yang terbaik. hehe...lagipun kasih ibu memang sejati. cayalah ibu ikha!! hehe

Namee Roslan said...

em tu lah kak. em bila kita dh kahwin, kta kena fikir family dan anak. hmm.takpe, mungkin ada rezeki akak nanti. sabar ok :)

ikatankasihku said...

semuanya sama penting..susah jgk (",)

farot said...

pjj je kak.... xpe insyaAllah ade rezeki lain...


da lame xusha akk hoho

anitadiana said...

tak pa lah...bila ikha besar sikit nanti sambung lah belajar...

Atie iskandar said...

akak sambg blaja katne kak? tabah ea kak. mesti ade hikmah sume nie. :)