Friday, December 9, 2011

ceta antu member aku~

Assalamualaikum u olss

aku igt lagi time aku studi dulu
masa tuh aku baru sem 3
aku ngn kengkawan aku suka dok lepak kat hall aswara
sambil dok stori bagai sblom masuk kuliah malam kira2 pukul 8 malam
aku igt lagi, hanya arituh saja yg ada kelas malam cenggitu
nak ikotkan, kelas2 lain sumer ada di sebelah siang
maklumlah, pensyarah yg ngajor tuh bukan pensyarah tetap
tp pensyarah dari UM, jadik
mungkin sb kelas pensyarah tuh sdri dah banyak di UM
jadik dia wat keputusan tuk buat kelas malam je di aswara

aku mmg tak berapa suka kelas malam
sb aku duk luar...sush kut nak balik
kena menapak sampai ke LRT melalui lorong yg tak berapa best
pikir2 balik cam seram ja..sb lorong tu tader lampu
tp memandangkan kelas tuh kelas wajib lulus
jadi aku terpaksa jugak ikot jadualnya
aku kira dah macam idop segan mati tak mau ja...aceccehhh ayat

jadik sementara menunggu kelas tu nak mula
aku ngn member2 aku, baik laki atau pompuan
sukalah dok bual2 mengenai kisah masa muda2 dulu
aku yg tader ceta best nih hanya jadik pendengar setia
dari ceta mandi sungai sampailah ceta balik mengaji pada waktu malam
last2 ada sorg member aku nih mula bukak ceta

kira2 cengginilah bulan malam tuh...takot kut...hehe


mem 1: Aku ingt lagi masa aku gi kenduri kat kampung dulu

mem 2: ceta kenduri pon ada ke...ekeleh...

mem 1: tak2, aku nak ceta antu nih...

mem 3: agak2 lah weh nak ceta antu...malam nih (sambil pandang keliling)..

mem 1: alah, takot plak...ko tak dgr agi, mana ko tau takot ke tak!

aku: (gelak2 tgk muka lawak mem2 aku) ceta je lah, jgn ko kisah ngn mamat nih...

mem 1: haah camni, aku igt agi malam tuh aku ada kenduri kat surau, aku gi lah ngn pakcik aku. abes ja kenduri, jam dah pukul 12 lebey.. kita org balik r naik moto. masa tuh plak pakcik aku dok berputis sakan ceta pasal bulan...aku gelak2 jerlah, takkan nak maki plak kan. sampai ja umah, kita org tros duk kat pangkin depan umah, gagah tuh takmo masuk umah lagi. tgh syok2 isap rokok, pakcik aku tya "yop, ko tak takot ke duk luar nih memalam..kut2 ada antu ka jerkah kita, terkincit nanti". aku pon gelak2 takot. lek ja dy ceta pasai antu masa jam nak pukul 1 pagi. tp kerana kuat iman di dada, aku biorkan je pakcik aku merepek sorg2. time tuh, kami sama2 pandang ke langit, malam tuh bulan mmg cukup bulat..bulan penuh tuh wehh..aku tak igt plak yg malam tuh malam bulan penuh. tgh syok2 tgk bulan, tetiba mata aku nampak satu benda, dok terbang2 keliling bulan tuh. aku pikir mungkin burung kut~ tapi bila ja pakcik aku cakap "bukan burung dah tidor ka malam2 gini..abes pe plak kejedahnya benda yg terbang tuh", selamba ajer pakcik aku tegor. aku dah mula rasa seram sejuk..benda yg terbang tu plak makin dekat, makin dekat, makin dekat ke arah kita org...haah...time tulah baru kita org nampak yg benda tuh bukn burung, tp langsuir...apa lagi mencicit kita org lari masuk umah..semenjak tuh kita org dah tak lepak2 lagi kat pangkin tuh, bior malam atau siang...seriau wehhhh"

kami2 pon telan liur
sb nak ikotkan kami pon berada di kawasan terdedah time tuh
bulan pon agak2 bulat jugak malam tuh
darah seram aku dah naik ke tengkuk
yg lain2 plak wat gelak2 berani cam aku jugak..
kiranya kita org nampak cam bodo2 lah malam tuh..takot2 berani lah gamaknya
sedangkan masing2 dah kecut

aku plak gi intai bulan
doa2 tader benda pelik yang jadik malam tu

aku: terok r ko yop, aku da la balik sorg2 malam nih...

sumer dok pakat gelak...
selepas kejadian tuh, aku dah tak suka dok lepak ngn dak2 laki lagi
sb aku tau, keje drg kalau tak ceta pasal muzik
musti ceta pasal antu..
wat gua canggung ja nak berjalan balik umah
berlari kut aku malam tuh...hampeh2~~



19 comments:

farot said...

haha nak gelak bole....

fiQ'Ra said...

haha.. best gak cite kawan akak tu.. tapi setakat ni belom pernah jumpa apa2 dekat bulan.. hehe

CintaZulaikha said...

farot & fiqra: sila gelak lagi yerr..

Nur Haslinda said...

alololo sian akak. bese la kak budak laki, ade clasmate kite kalau jmp mst nak ckp pasl antu, tak pun ade la cite dy yg beria2 tu. huhu

pwincess Lov3y dOv3y said...

ayoyo...seram la gitu..

asksnow idayu shaari said...

huhu..nasib baik akak xnampak sendiri..wuuuu~ :D

asksnow idayu shaari said...

huhu..nasib baik akak xnampak sendiri..wuuuu~ :D

CintaZulaikha said...

linda: tu la psl..menci tau kalau lepak ngn dak laki nih..

pwincess: cam tak seram ja tulis gitoo..hahha

snow: tu la pslll...hampeh btol

amranaiman said...

mcm bukan kisah benar je :P

CintaZulaikha said...

amran: ntahlah dik oiii..dy yg ceta, bukan akak..spi leni akak dok2 igt agi...sadis toll

LAici KAng Ais said...

haha

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

saya ska buat2 berani...

walaupun dlm hati takut =P

Mystic Angel said...

hahaaha...best cite akak..good job

CintaZulaikha said...

laici kang: gelak naaa

GKSB: sama lerrr

Mystic: timer kasehh

Hanny Esandra said...

ayop tongong...
kakakakkaa...

a.samad jaafar said...

best la jumpa langsuir.. minta dia ajar cara terbang...hihihi..

CintaZulaikha said...

hanny: ko pon tau kan dy tongong...kakkaka..ckit ati bila pk2 balik dol..

a.samad: iuuuuuuuuu...tader makna..

Eyda Sharip said...

haha the latest nie selalu sangat saya dengar cerita pasal langsuir. takut2~:)

NAZRUL AZAT said...

ngee heheeeee :-)