Friday, May 20, 2011

aku pon ada citer antu...Weeeeeeeeeeeeee~~

Assalamulaikum sumerrrr....hehehhehhhe
suspen tak..suspen tak??? tetiba~~
dikala mereng melanda
aku mula teringat kesah time skolah rendah dlu
time aku darjah 5
time aku skolah belah ptg
time tuh klas akulah yg paling ujung dkt dgn padang skolah dan utan
time tu jugak ujan tetiba turn sedangkan tgh ari tuh panas gile babeng

ihsan cik google


masa tu cikgu sumer tak masuk kelas
bukn kelas aku ja tapi sumer kelas kat skolah tuh
almaklumlah meting
jadi depa mintak pengawas ja yg jaga
jd dgn senang ati kami pon idop bergumbira
sb pengawas pon 2 kali 5 cam kita org...main tak hengat2

tgh dok kami terjerit2 cam org giler
tetiba slh sorg member aku menjerit minta mem aku yg terjerit2 tadi berhenti menjerit
sumer org terdiam
mmg tak prnh2 lah member aku tuh menjerit semacam tu
aku yg duk kat sblah member aku tuh pon pelik
aku rakan semeja dy yer kawan2..so seremmmm~~
aku tya "ko apsal?'
dy tak ckp apa...yg aku tgk dy cuma pandang ke papan ijau yg ada kat depn kelas
pandangan yg mmg cukup tajam
muka mem aku tuh da berpeluh2 cam kena siram ngn air
aku jadi makin pelik, tapi aku cuba takmo pedulikan dy
jadi aku wat hal sendiri

tetiba member aku tuh jerit giler2
tros dia tendang meja kayu yg ada kat depn dy spi meja tu boleh terebang
aku da mula cuak
samalah cam yg lain
tetiba plak ujan leh lebat
aku da mula serem
dy da mula meracau cakap yg bukan2
paling tak bley blah, dy genggam plak lengan aku kuat2
takmo lepas2..aku usaha nak tarik lengan aku tuh, tapi haremmm tak dapat
kekuatan dy time tuh membataskan segala2nya.
aku dah mula takot bla dy cakap dy nampak pompuan ngn rambut panjang tgh lambai2 tangan kat papan ijau tuh
member aku yg lain dah mula terjerit2
naseb baik slh sorg dari pengawas tuh gi cpat2 panggil cikgu kelas dan ustazah

cikgu klas aku org kristian
jadi mana lah dia tau nak buat apa
melainkan menampar member aku tuh yg disangka buang tebiat
kesian wehhh..kena tampor tak pasai2
last2 ustazah dtg n bacakan yassin dan doa buat member aku
tu pon tak tenang lagi..
lastly cikgu2 tu bawa member aku gi pejabat
aku plak terpaksa ikot sama
sb member aku lsg takmo lepaskan tangan aku...hati dah mula gentar...takot siyot
dlm perjalanan dy siap pesan
"Ct klu aku gi spital, ko ikot sama ek" tetiba~~spital... apa plk yg dy maksodkan..
makin cuak la jiwa raga aku...

naseb baik kat pejabat dy da tenang sket
jadi dy lepaskan tangan aku dan mak bapak dy dtg bawa dy balik..
aku yg balik ja klas tros jd glamer
mana taknya, sumer nak jd paparazi, nak tau kisah..
aku pon citerla pe yg patot

yg pasti keesokan arinya, member aku lsg tak igt apa yg blaku pda ptg kejadian
dy cam besa balik
happy2 cam slalu...???? WT....
aku dah nak gila tahan takot
dy boley kata
"apahal ngn ko ni, cam takot2 ja??"
tu la namanya klu org da kena rasuk
apa pon tak hengat
jgn haraplah korg nak tau kisah dr depa...haremmm tak dpt..sumer sudh diblankkan..hehehhehe

UP: diingatkan, aku dulu skolah kat Srk Methodist (P) KL skolah pompaun ye kengkawan
skolah lama bekas spital dan kem tentera jepon
ada sebuah menara yg terletak kat depn padang
dan menara tuh mmg cukup sereeemmm..
aku teringat lagi
time tuh aku darjah 3, dsebabkan skolah kami ada 2 shift, jadik tahun tuh aku bermula ngn skolah pagi...
kul 6 pagi aku dah berangkat ke skolah dan time tuh skolah sgt sunyi
aku plak gatai2 pi duk kat kerusi yg ada kat padang tu
setahu aku, jam kat menara tu da lama rosak
tetiba pagi buta tuh pulak, jam tu bley berdenting...tercopot jantung aku skjap
dgn sepantas kilat, tros aku punggah beg aku dan berlari ke kantin
mana taknya, jam yg selama berpuluh tahun tak pnh berbunyi, tetiba berbunyi plak pagi tuh, tak ke cuak....

sbnrnya banyak lagi kisah yg blaku kat skolah rendah aku tuh dlu
tp ini ajer yg stakat nih aku boley tulis
mungkin lain kali aku akan tulis lagi
citer seremmm yg kekadang boley buat aku terpikir
knapa ek, iblis suka ngaco idop manusia??

ps: sori citer sgt panjang plk malam nih..Weeeeeeeeeeeee~~

14 comments:

Far8 budak baik said...

hahaha..penakut betol..
x pyh lahhh
berpeluh peluh..
mcm di siram air...
kah3..ayat kelaka..huh
xley belah betol

CintaZulaikha said...

harusssssssss lah, nama pon penceritaan yg menarik..kakkakkakka

Sekamar Rindu said...

salam....

mengenang kembali kisah masa kanak2 memang best....nak balik ke zaman kanak2 leh tak..???:))

a.samad jaafar said...

BEST CITER NI..
kebetulan baru dengar citer kes histeria yg jadi kat sekolah agama kat tempat saya ni.. pelajar perempuan dicutikan 2 bulan..

ada jugak yg terus normal bila diugut nak siram ngan air longkang tau hihihi.. pembersih jugak jin nya kan..

mungelily said...

huhuuhhh berderau jantung teman kalo rope itu..;p

Atie iskandar said...

kalau kite da trauma 15ari kak.. aje gle...

♥♥LiSsA♥♥ said...

salam. singgah blogwalking ke sini...:)

seram jugak citer ni. best lak. ade lagi ke citer lain ? cecite..cecite..eeeheee.lisa follow skali ye:)

amranaiman said...

hohoo.. teringat zaman muda2 =D

nelly said...

wah , agak menyeramkan !!
<=== nelly ni penakut ~

cucu umie said...

oits, kecian kak akak tibe2 jadi mangsa keadaan pula..huhu btw, biaselah kalo sekolah lame memang mcm tu..hehe

HajarRasdi [BdkKck] said...

hoho.. jadi mangsa keadaan plak. huhu. tapi, dulu hajar pon penah ada kes jgk menyebabkan sampai skrg jadi penakut. hehe.. =p

einz miszmessy said...

hahaha....
ni yg nk ikot akak cite sal pengalaman hantoooooo...
hahaha.....
ada byk gk pengalaman...
neway akak kire berani nak tgur...
yg plg hbt tak kena skali...
lau lemah smgt silap ari bulan konfem~~~~

halila Ibrahim said...

wooo takut nye.. akak dulu dok asrama banyak jugak kes2 hantu ni..
akak dah letak link adik kat bloglist akak senang sikit nak melawat..

myhatiku said...

woo..smpai tendang meja terbang..mmg betol2 dahsyat penangan hantu tuh..