Wednesday, November 30, 2011

Nabila...nak review sat...

Assalamualaikum u olss

aku mmg giler novel
tapi semenjak dah beranak nih ja aku dah tak berapa nak baca buku
mana taknya, baru nak selak kulit buku, anak dah terberak
baru nak buka page 1, anak dah wat lagak ngeri lompat dari sofa ke atas bantal, ko mampoo..takkan~~

jadik..sesi baca membaca nih ditunda ke belah malam
tang tu pulak, mata dah cam kena gam
dan akhirnya, buku tah kemana, aku plak kelaut...haruuuu~~

tapi apapon, aku nak berkongsi ngn kengkawan sumer
akan novel yg paling aku syokkk sampai jatuh cinta kut
masa aku muda remaja dulu
novel nih novel terbitan 'creative eterpise'
dulu, novel terbitan CESB nih mmg femes2 kut
sb tu, tak heranlah klu aku leh beli buku2 CE nih tiap2 bulan
spikan mak aku pon heran
org bagi duet belanja surh makan, tp aku gi bershuping buku plak kat kedai..aishhh
mmg dasar anak tak makan saman...

novel CESB yg paling aku suka ialah novel NABILA
terbaekk weh citer nih

ceta nih ttg gadis yg bernama Nabila yg dikahwinkan dgn seorang pemuda yg kaya bernama Hadi.
memandangkan Hadi lansung tak menyintai Nabila,jadik, Nabila dipinggirkan dan diletakkan di kamar yg berbeza. malangnya bertimpa2, bila ibu mertuanya sendiri jugak tidak menyukainya,melainkan bapa mertuanya dan adik iparnya yg masih menyanyangi dan menghormati dia sebagai menantu di rumah itu. kerana mahukan perubahan dan kejayaan, Nabila berusaha mengambil kelas malam walaupon tidak dipersetujui oleh ibu mertuanya. ketika itulah dia merasa bahagia dan tenang walaupon dia tidak dilayan baik sbg puan di rumah itu. hari berganti hari, dan masa berganti masa, Nabila semakin berubah walaupon perwatakkannya masih sama, tulus seperti anak kampung yg masih suci dan tidak disentuh. ketika itulah, adik iparnya mula menaruh hati kepada Nabila memandangkan abangnya sendiri tidak pernah mengendahkan Nabila. Hadi yg mendapat tahu mengenai perkara itu mula berasa cemburu, tidak tahu mengapa sikapnya harus begitu dan dia membiarkan dirinya untuk dicintai oleh Nabila dengan melakukan beberapa perubahan yg pelik di mata Nabila. sudikah Nabila menerima Hadi semula setelah dikasari sekian lama...

kira2 camnilah sinopsis dy, nak ikotkan aku lupa ..tp betoi kut..haha
tu yg ampa kena baca tuh, carik sendiri kot ada agi kat pasaran
nak tulis panjang2 kang, baik aku tulis novel tu tros kat cni...hahhahha
cam skema ja penulisan aku td
dah lama kut tak tulis skema2 nih..winduu..lalla

buku sbnr ada kat KL..gugel gambo kat tenet tarak plak..jadik, yg ni ja yg ado..kbai~

silalah membaca tuk menjadik insan yg berilmu..daa~

28 comments:

einz said...

mak aih....banyaknye....sama stock nan kitowg tiga beradik pmpn....dasat kak ct~

cik fadh said...

fadh pown suka bace novel tp jarang beli . salu pinjam kt library jer, xpown kt member2..hehe

yusuflaili(Goku) said...

salam;
wah!!..hantu novellah awak ni.

CintaZulaikha said...

einz: oitt..ni gambo gugel lah..akak pon ada banyak buku, tp taklah menggunung cenggini..tertipu kot..hahha

cik fadh: pinjam kat library pon salah 1 cara...heheh

yusuflaili: takmo jadik antu...hehhe

Pwincess sarah said...

wah..banyaknye novel kak...boleh pinjam nie.. :)

CintaZulaikha said...

Pwincess sarah: boleh, meh datang umah...hehe

aiEz said...

aie baca novel skrg ni pun dah jrg2,masa kapel dgn ex dlu selalu jer baca sebab giler kaki novel...ada jer novel baru beli,sampai aie pun terikut,heh..pastu skrg nak baca novel ada tp jarang2

Little_Scha said...

akak.. gi beli novel kau sayangku... fuhhh sayu jew membacanya..hehee but besh gler.. :)

CintaZulaikha said...

aiez: akak pon dah jarang2 baca dik..huhu

little_scha: ya ka dik, nak try gi carik nih..huhu

Hardy_Hunt2 said...

wa minat membaca..tp x minat novel...dlu ja la, sekarang dah hilang mood, tgk muka depan novel pun nak tetido....haha ;)

KizZ said...

MAk eii banyaknya koleksi novel..Kiz koleksi komik banyak lah..hihi

asksnow idayu shaari said...

saya pn minat bce novel.. :)

Hans said...

wah
dah boleh buat library novel mini nih
:-)

Nelly The Strange said...

amboi kaka . . banyaknya novel !!

nely selalu pinjam kat perpustakaan . .

kalau nak beli , memang tak lah . hahaha

oh ya kak , contoh template blogskin : http://www.blogskins.com/

ini linknya , kaka boleh tengok kat situ . banyak yang menarik , :)

Cik Asma BLuppy said...

best kan baca novel! satu kepuasan!
btw,
saya tag akak.

http://asmabluppy.blogspot.com/2011/12/candid-time-contest.html

acheeqa farhana said...

alaa...NAK TAU ENDING DIEEE...HEHE

dhiera said...

banyak ye novel~ macam kesian je dekat nabila. terus la cerita ending dia. grrr

iyan shazlind said...

wah sama la hobi kita...:)

Namee Roslan said...

wah, saya nk try baca novel tapi saya tak pandai. nnti sy tak faham jalan cerita. entah kenapa :( tp teringin. ada cara ke untul baca novel ni ? hehe

budak penjara said...

perkhh bnyk giler novel..seb baik bukan pencinta novel..klu tak..rabun mata nengok..hehe.. tp klu nk yg ank murid sy..berlambak je de lam bilik guru..sbb ktorg rmpas novel dak2

fiQ'Ra said...

hye zulaikha comeyyyyy.. boleh ambil blogger card untuk geng fiQ'Ra yer.. thankss :)

http://fiqracake.blogspot.com/2011/12/pemenang-jacket-34-blogger-card-sudah.html

atau

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.293937517313923.69944.257419187632423&type=1

FatinFirdaus said...

dulu time sekolah suka gak baca novel2 ni.. tapi smenjak dh masuk U. xde masa la nk baca2 novel ni lg.. :) terbaikk la akak sempat gak baca novel wlaupn bizy.. :)

Rtp Farra Arisha said...

i love to collect books, but not novel. i don't really like to read or to collect novel..hehe..i try many times, but i always fail..emm.

a.samad jaafar said...

ye laaa.. nanti saya baca laaa.. err.. nabila tu anak amy search kan? hihihi...

J.M.R said...

heheheh..baca novel? aku dh lama x bc novel nih..

ikatankasihku said...

rajinnyer..
da lama da x pegang novel

shedameor said...

banyaknya. novel ombak rindu ade tak ? hehe

Unknown said...
This comment has been removed by the author.