Wednesday, July 7, 2010

ingat senang ke nak keluarkan idea!!


aku tak tahulah kalau pada orang lain, tapi pada aku nak mengeluarkan idea samalah seperti nak keluarkan baby. nak tahu kenapa?, ini kerana sakitnya nak mengeluarkan idea itu akan terasa sampai ke medula oblongata dan otak aku yang separa layu ni. dulu semasa di kolej, kerja perah memerah idea ni bagaikan satu kelancaran bagi aku, senang dan mudah. duduk kat mana2 pun boleh mendapat idea. tapi setelah lama meninggalkan kolej ni, satu apa pun tak menjadi, seperti apa saja yang dipelajari ketika kolej dulu bagaikan bersarang terus bersama idea2 yang ada.

adakah ini kerana silap aku?, aku sendiri tak tahu.

bagi aku masalah yang telah menentukan segala-galanya, kalau bukan kerana masa pasti mungkin aku tidak seteruk sekarang, setiap kali mahu memerah idea, pasti hingga sampai tertidur ataupun makan dan terus makan, hahaha. mujurlah badan aku bukan jenis naik, kalau tidak, pasti aku sekarang sudah seperti belon.

apapun aku masih mahu menulis dan memerah idea, jadi aku cuba untuk memulakannya dari yang ringkas2 dahulu seperti menulis cerpen dan puisi. ini agar semua yang aku pelajari tidak menjadi lapuk semata-mata (buat habis duit mak bapa jer macam tu, yer tak??)

2 comments:

[N] Lady Of Sorrow said...

Sabo, kak...
Pelan2 kayuh! ;)

CintaZulaikha said...

kayuh, kayuh..kuikuikui...