Thursday, February 9, 2012

umah da baru, suasana pon baru gituuuuu~~

Assalamualaikum u olsss

hikss, dah nak masuk 2 bulan aku duk kedah
duk kat dlm kem kelubi nih
tp aku blom pon lagi introduce tpt ni kat korg2 sumer kan
mana taknya, M besar ada dlm kpala
mana nak jadik apa kan...hehhehhe
jadik, sat2 td aku gi snap beberapa gambo nak tjuk kat ampa sumer
tpt aku tgl skrg
walaupon banyak giler flatnya
tp still sunyi giler
cam takda penghuni ja bila pikir2 balik

jom2 survey gambor



ni flat F6, depan flat aku. kira kata flat ni sama cam flat umah aku gak r. flat ni flat
tuk sarjan ngn staff sarjan ja..kalau flat Luk ngn Kopral, nun blah blakang sana..tak sama  tpt ngn kami
ni plak kawasan riadah. yg flat2 yg korg npk tu plak, seingat akulah, tu flat pegawai waran
besar giler kot dalam dia..sb setiap tingkat aku rasa ada 4 pintu ja. ce pikir rerasanya dlm dia besar mana..
tak terpikir kan??? hehhe
ni plak tpt sidai baju, tpt basuh baju + tpt gosip. mana taknya aku kata tpt gosip, ce korg
tgk tingkap depn sana tuh, umah org kot. dari situ ja kami dah leh bertentang mata, dah leh bual2.
nak lagi up, tepi tpt sidai baju aku ni pon akak depan tu leh ajak gosip..hahha, tak senang ko nak masak..hahhha.
lagi takleh blah bila time masak, bau 1 flat...gaggagga~~

ni tpt letak kereta kami. sb apa aku kata kami, sb mmg tpt letak kereta nih mmg dah khas
dicop tuk kami oleh ketua flat. kira setiap pintu umah nih, ada parkir sdri..tak payah nak rebut2
jgn jelesss~~ kehkeh

apapon, cni agak ok lah kalau nak dibandingkan ngn tpt sebelum nih
mungkin sb cni kuaters kot
walaupon musim panas dia salu buat aku ngn ikha rasa resah gelisah
tp, aku still berpuas hati
syukur alhamdulillah, yg penting ada umah..kan3~~

24 comments:

Atie iskandar said...

ok ar rue kak.. baru betiga dok cmtu ok lagi.. klu da ramai ank susah sikit, da kena beli baru da.. hhe

diba said...

wah..ok la tu..;)

Izan Ishak said...

suasananya nampak best tu. cuma part sunyi tu sbb flat tak penuh ke apa?

terpatrisinarabadi said...

ok gak kauters dia..akak dulu puas duk kauters, syok wo, sunyi jer, ada privacy sikit..bab parking pon oklah, sbb ada tempat parking sndiri, tak yh susa2 nk pk nak parking kat mane ek.....

CintaZulaikha said...

atie: wahhh, atie cakap beli umah tuh cam beli biskut plak, terkesima akak..kehkeh

diba: alhamdulillah le dik oii..

CintaZulaikha said...

izan: ha a, flat tak penuh..flat kosong pon ada kat cni..hehe

kak ikin: kan kan kan...hummm..syukur je la, yer dak?? hiihi

WuMing said...

Sunyi laa best... Boring laa kalau bising-bising.....

FatinFirdaus said...

cantiknya rumah akak.. :D

CintaZulaikha said...

wuming: masalahnya cni sunyi sgt la, risau plak memalam walau ada yg bertugas jaga pagar..

fatin: tq

a.samad jaafar said...

takde pengalaman duduk kat rumah tinggi..tapi bagaimanapun rumah kita.. rumahku syurgaku kan?

CintaZulaikha said...

a.samad: sy mmg banyak pengalaman duk umah tinggi nih..hehe

cik fadh said...

owh akak da pindah kedah ea..tmpt selesa ht pown senang kan..

Suraya Baharun said...

not bad gak kuarters tu...saya pun dok kuarters kat putrajaya...tinggi gak, tingkat 11...:)

❤~Emma Abduh~❤ said...

dok kat flat polis ke ni??hehe

shedameor said...

meh datang arau :)

anumuchan said...

mesti tghr ni.panas smcm.heee

shameel Iskandar said...

pengalaman saya dok flat tinggi2 ni waktu menyewa tika belajar kt usm penang dulu. bila kena 'halau' dari hostel terpaksa menyewa kat umah flat. husband army ke.

einz said...

heeee....flat???ngee....slalu dgr cite seram sal uma flat...hahaha....guwo2 jek...ngee....hopefully enviroment bawu beri kak ct nafas bawu ^_^

CintaZulaikha said...

cik fadh: yup, betoi tuh..ati mmg tgh senang skrg.hehe

suraya:oooo, seb baik umah akak nih 4 tgkt, tgi2 sgt pon gayat sgt..

CintaZulaikha said...

emma: tak, flat tentera nih

sheda:boley, nak blanja ker?? heheh

CintaZulaikha said...

anum: ha a, mmg rasa semacam~

shameel: ha a, husband army..:)

einz: seram tak seram sgtlah..kehkeh..

Bobo said...

flat masih sunyi? seram tak?hehe

duniaanita74.blogspot.com said...

ok lah .tu...cuma nak suikan diri kan...rumah nampak cantik..bersih...

Unknown said...

Akak tgl blok F5? Sy tgl blok F8 tp tahun 2013