Thursday, February 16, 2012

buat isteri tersayang ... i love my hubby

Assalamualaikum u olss

SubhanaAllah.. begitu mudah seorg isteri utk mendapat pahala dengan membuat kebaikan & taat kepada suami.. i ♥ my hubby :)


1) “Sekali suami minum air yang disediakan oleh isterinya adalah lebih baik dari berpuasa setahun”.


2) “Makanan yang disediakan oleh isteri kepada suaminya lebih baik dari isteri itu mengerjakan haji dan umrah”


3) “Mandi junub si isteri disebabkan jimak oleh suaminya lebih baik baginya daripada mengorbankan 1,000 ekor kambing sebagai sedekah kepada fakir miskin”.


4) “Apabila isteri hamil ia dicatitkan sebagai seorang syahid dan khidmat kepada suaminya sebagai jihad”.


5) “Pemeliharaan yang baik terhadap anak-anak adalah menjadi benteng neraka, pandangan yang baik dan harmonis terhadap suami adalah menjadi tasbih (zikir)”.


6) “Tidak akan putus ganjaran dari Allah kepada seorang isteri yang siang dan malamnya menggembirakan suaminya”.


7) “Apabila meninggal dunia seorang dan suaminya redha, nescaya ia dimasukkan ke dalam syurga”. (Hadis Riwayat Tarmizi)


8) “Seseorang wanita apabila ia mengerjakan sembahyang yng difardhukan ke atasnya, berpuasa pada bulan Ramadhan, menjaga kehormatan dirinya dan taat kepada suaminya maka berhaklah ia masuk syurga dari mana-mana pintu yang ia suka”.


Dan ingatlah wahai wanita, semua itu terangkum di dalam suatu perkataan iaitu "TAAT"...


24 comments:

Hanny Esandra said...

rasa x sabar nak mengejar pahala dan ganjaran lepas kawin.. :)

Ym.Bundle [Blog.Sampah] said...

bini aku garang la kak..adehhh

CintaZulaikha said...

hanny: kan...seronoknya :)

ym.bundle: haah..lorrrrrrr, ce berlembut ngn dy..hehe

Atie iskandar said...

kak, kite nak kawen gak la.. haha. sengnya nak masok syurga jadi seorg isteri yg taat.

a.samad jaafar said...

setiap yg mudah menjadi payah di tangan org yg lemah immnya..moga Allah melindungi kita semua..

adan said...

senangnyer wanita bergelar isteri masuk syurga kan.. hanya perlu taat pada suami selagi tidak melanggar syariat islam..

anitadiana said...

alhamdulilah.....tapi semua tu kena iklas dan jangan merunggut..he..he..tq syer info ne...

Izan Ishak said...

bukan susah nak dapatkan pahala bila dah jadi seorg isteri ni kan.

Nur Syazana Mohammed Sani said...

nie yang tak sabar nak kawen nie . kehkeh .

memang senang dapat pahala . dosa pun ite senang nak dapat ^_^

http://syazanasani.com

cik ika said...

tetibe ta sbq nk kaen ni..hehehe

myhatiku said...

Bertuah jadi perempuan yg bergelar isteri..berbakti pada suami, syurga tempatnya :)

X sabo nk jadi isteri org,erkk,tapi blajar pun x abih lagi..haha

Teenager Housemaid said...

itulah istimewanya wanita..:)

imie fatiema © said...

subhanallah..terima kasih kerana mengingatkan.

ikatankasihku said...

buat air jgn lupa alas piring :)

SuperHamzah said...

ku tak kawin lagi.. huhuhuh

ILA HonEyBuNNy said...

indahnya perkahwinan itu....;-)

OdahOne OdahOneBizz said...

bestnya kalo suami sntiasa ada disisi bleh wt byk2 pahala

shedameor said...

ni yang tak sabar nak kahwin ni :)

jeBateja said...

Wow....sonangnya pompuan buat PAHALA...

shameel Iskandar said...

Harap2 entry ni dibaca oleh ramai isteri2 dan bakal isteri2 di luar sana.

POHPALEH BURGER said...

senang kan nak dapat pahala.. allah bg keistimewaan tu hanya utk wanita.. tapi.. ramai ke yang buat camni??

dhiera said...

hanya dengan taat kepada seorang suami~ ganjaran ye begitu besar

einz said...

bestnye owg da jd isteri....nak kawen gak...tp takde calon...hahaha...leh x gitu???

Namee Roslan said...

sweet nya. nak kahwin juga !!! :)