Friday, December 17, 2010

ummi tak kisah ikha kurus, yang penting ikha sihat..


Sambil duduk2 dan menonton cerita kartun kegemaran aku, aku peluk ikha dan aku dapat rasa yang putriku itu kurus sekali, kurus tidak berisi kerana tak lalu makan. Aku teringat akan kata2 nurse yang ikha mungkin tidak dpt membesar dgn baik klu berterusan begitu.

bukan aku tak mahu paksa ikha makan tapi aku tak tahan melihat ikha menjerit2 dan mengamuk2 marah kerana dipaksa makan, kesian, dia masih kecil. jadi aku hanya membiarkan.

tapi baik ke kalau aku biarkan saja?..hmm itulah perkara yang amat memeningkan aku.

ikha sememangnya nampak aktif,tapi sejauh mana dia akan aktif macam tu kalau perut tak diisi dengan makan. kadang2 aku rasa macam aku yang bersalah sebab orang kata kalau anak dah dibiasakan dengan garam di dalam bubur nanti lama2 anak akan cerewet dalam bab2 makanan dan ternyata kata2 orang tu macam betul. ikha sangat cerewet bab makan.

apa yang aku nak buat, aku dah makin keliru. aku cuma nak tahu sampai bila ikha akan begini? dan aku tak mahu ikha terus macam ni, kesian ikha, ikha masih kecil (bukan dah cakap ke tadi).

jadi sekarang boleh ke aku kata "ummi tak kisah ikha kurus, yang penting ikha sihat", nampak sangat aku pentingkan diri kan???

sekian,

ummi yang sedih..

6 comments:

Asrul "iLham" Sany said...

ko bukan pentingkan diri dowh, dah anak ko tak lalu makan nak wat cam ne???

cube le ikhtiar dgn cara2 lain...
beli coklat ke, susu naikkan berat ke ape ke...

CintaZulaikha said...

timer kaseh agie, ko sgt memahami...hukhuk..

Asrul "iLham" Sany said...

biase le, aku kan unkle yang ensemm...tetibe

CintaZulaikha said...

harusssssss...hakhakhak...

Zahra&Raif mum said...

siti mungkin kena guna taktik yg berkesan utk pujuk ikha makan..jgn cepat mengalah.. kalau dia tak mau makan pujuk dan terus pujuk...
agaknyalah.. :)

CintaZulaikha said...

penat da pujuk....ikha bukan jenis mkn pujuk pya org..