Monday, December 6, 2010

inilah jadinya bila asyik tgk barang...

Arini bagi hendak membuang masa dan membuang kemalasan kerana asyik duduk di rumah, saya menhajak suami saya pergi makan2 di KB mall..bukanlah nak kata jerteh ni tak ada tempat nak makan sampai gatal2 nak gi makan jauh2, tapi hati dah tergerak apa lagi redahlah cik kiah...yer tak??



Bagi mahu mengelak hujan, saya dah bersiap sedia membawa baju jaket ikha yang paling gempak bagi mengelak sejuk atau cuaca yang tak berapa baik buat 2,3 hari ni..Bukanlah apa sangat sebenarnya cuaca tu, tapi saja nak biar ikha berfesyen, salah ke?? yer tak??

Walidnya pun dah siap sedia pakaikan ikha baju jaket tu dan sampai je di KB mall, saya pulak gatal2 tanggalkan baju jaket tu, kiranya hal ni terjadi tak macam selalu sebab selalunya saya biarkan aje dia pakai jaket tu.



Yang paling dahsyatnyer, saya tak letakkan baju tu kat dalam beg saya yang besar tu, tapi saya gatal2 sangkutkan kat bahu saya cam bahu saya tu hanger(bley..kikih). Saya yg desprate gila nak shopping terus melupakan baju di bahu, kadang2 ada jugak baju tu jatuh2, tapi saya perasan dan akhirnya bila dah sedia2 nak balik baju tu pulak ghaib..apa kes?? hampeh sguh rasanya time tu.





Saya dengan bestnya mengarahkan suami saya untuk gi mencari baju jaket yang hilang tu, sayang weh, dah la mahal, beli kat KL sentral plak tu, igt senang ke suami saya nak belikan baju yang mahal kat KL sentral (bley)..

Setelah lama mencari, dgn muka yg agak bengang dan hampeh suami saya datang kepada saya dan berkata

" tak jumpalah..tu lah lain kali simpan dalam beg..lepas ni tak payah beli2 jaket lagi, pakai apa yang ada jer!!"

alamakss...abislah saya..camner nih??

Inilah jadinya bila asyik tgk barang..kan dah ilang satu lagi barang...

5 comments:

Ibu ZaRa said...

mmm
tak ada rezekila namanya tu..
InsyaAllah nnt dtglah rezeki lain utk beli jaket baru ikha..yg penting pujuk slow2 kat ayah ikha utk belikn yg baru.. ;)

CintaZulaikha said...

kih3, sukanya kalu dia senang dipujuk..harap2 lah kak yer..

achik ezam said...

itu baru kt KB mall tu..kolo kt key el lagilah rambang mata...hehehehe

CintaZulaikha said...

tau pon, uwaaaaaa...bengang nih..

MZ MAGZ said...

hi nk tau mna beli jacket tu blh...cute sgtt :)