Friday, November 30, 2012

tera sekali nak lagi!!

Assalamualikum u olss

dulu, duk ganu, celik mata jek kalau nak makan leko musti leh carik kat mana2 jek
kat pasar dah ttu2 ada, kat tepi jalan jgn kata r, siap depa bukak restoran agi khas tuk jual leko ja
tp bila dah pindah kat kedah nih, nak jpa leko tuh mmg payah sket r
hinggalah satu hari tuh, aku ajk en hasben gi merendek ke jitra mall
tgh syok pusing carik parking tetiba ternampak plak fast food leko-leko
memula pikir gak, leko pekebenda tuh?? takkan jual keropok kut kan
last, berhentikan kereta, tros gi terjah
org yg membeli mmg silih berganti
mungkin sb tpt tu satu2nya ada jual leko pior dari ganu
jd org mmg sukalah pi situ
lagipon dy buat kedai tuh cam fast food betol, siap ada meja kerusi lagik
leh lepak sambil makan dan berwi-fi...fuhyoooooooooo, hakak kagum hokeyy
akhirnya, aku ajk en hasben cuba beli, nak rasa, sedap ke tidak


leko-leko, jitra mall
kita org try leko-leko cheezy mayo....walawehhhhh...sodappp mak aihhh~~

menu utama leko-leko...
depa ada dlm 3 perisa kut, seingat akulah
ada leko cheezy mayo, leko black pepper dan leko crispy chilly...
fuhhh terbaekkkkkkkkkkk...
sesuailah dgn tema kedai depa, 'TERA SEKALI, NAK LAGI!'

leko cheezy mayo kegemaran hamba...nyum3...


terubat rindu pada keropok lekor...weeeeeeeeeeeee :)
sapa tak try mmg rugi wooooooooooo.....

37 comments:

faraherda.razalan said...

Peh! Kopok leko pun jdk mangsa inovasi org kreatip eh? Hehehe!

Are-Tulk said...

uish... feveret sye kropok lekor nih... huhuhuh nk jgak....
hehehehhe
kak zue bce la ape yg sye blas komen kak zue kat blog sye... :)

Jna marcello said...

akakkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!
Naaa nakkk akak taw x ni fevret naaa!!!! Na rasa nak menjeritt kuat2 tgk entry akak niiii


kakkkk nakkkkkkkkkkkkkkkkkkkk ;c

CintaZulaikha said...

faraherda: taper kalau jd mangsa inovasi yg sodappp...buatan malaysia maa~~

CintaZulaikha said...

are-tulk: ni faveret gila sempoiii akak nih...

CintaZulaikha said...

Na: huyooo, hantu leko gak r nih...kita serupaaaaaaaaaa!!!...kalau nak pon camno nak bg, bukan kat putrajaya ada jual ker??? arini baru tau...

Farina Hunny said...

makk eih . ta sedaq meleleh air liuq depan lappy :Q

CintaZulaikha said...

farina: tau takpe dik, depa siap celup ngn tepung nak bg crunchy...huhuhu

hainom OKje said...

He..he...dh jumpa benda ni tak jadilah batu belah batu bertangkup nk telan!

CintaZulaikha said...

okje: hakhak...

sHi Ma said...

Sedapnya leko ganu ;-)

Cik Imie fatiema said...

alolo sukenyer tengok..smart dan sgt kompetetif..mcm ni ler bagus kan br foreigner nak beli..i loike

Namee Roslan said...

lekoleko??eh nak jugak !! bagus diorang buat macam ni. commercialize ! :)

CintaZulaikha said...

shi ma: serius sedap shi ma...

CintaZulaikha said...

cik imie: itulah pasai, camni kan org nampak cam menarik jek..cam best jek..

CintaZulaikha said...

namee: tau takpe dik...komersilkan barang buatan malaysia, kan bagos. yg untung org kita jugak...huhu

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

Wani g Jitra Mall xpenah msk pn kedai tu..sedap eh kak...boleh try pasni hikss

Deq's Qienz said...

menarik nmpk..tp sy jarang ke jitra mall.so kdai nya mmg tak tahu katna..hehee

a.samad jaafar said...

peniaga yg inovatif.. sy kagum..

Bobo said...

fuyoh jenama baru ni.. nk try jauh ke kedah plak huhu

hainom OKje said...

Singgah mlm sini! Dah tido ke cz

Pykaa Pdott said...

nmpak mcm sdap je .

zulhilmi tempoyak said...

dl dapat tender nk bukak ni. tp x brani nk amek sgt waktu tu. huhuhu

Asrul "iLham" Sany said...

Kelasss dikomersialkan gitu...

Suraya Baharun said...

ka putrajaya pun ada...su selalu gak makan...memang ketagih nak makan lagi pastu..

anitadiana said...

1st time tengok ne...mcm-mcm perisa lak tu....dah macam org putehnya menu jadinya...

CintaZulaikha said...

waniey:sedapppppp wani, ce try...besttt.sekali cuba mmg nak agi..huhu

CintaZulaikha said...

deq: kat sebaris ngn pintu masuk, ce cari..

CintaZulaikha said...

a.samad: kan, bagus kat org pikir nak buat cenggini..

CintaZulaikha said...

bobo: kat putrajaya pon ada...

CintaZulaikha said...

pyka: mmg sedap dikkk..

CintaZulaikha said...

zulhilimi: kalau amik musti dah untung skrg, sb benda nih sgt laku..

CintaZulaikha said...

ais: kan, aku kagum noks..

CintaZulaikha said...

suraya: samalah su, akak nih janga kata r, kalau gi jitra mall, musti carik benda alah nih..

CintaZulaikha said...

anita: hahhaha, betoi kak...pandai tau depa nih nak tarik minat pelanggan. seb baik jd sodappp..

iyan shazlind said...

sejak balik menetap kt kedah ni...ni la tmpt faveret sy time nk mkn keropok lekor :)

CintaZulaikha said...

iyan...hehhehhe...fuhh, kan..sedap..