Saturday, November 17, 2012

nak takut ke, nak buat tak tau....ahaiii


Assalamualikum u olss

pada yg masih tak tahu, aku cuma nak cakap yang aku nih tinggal kat kuaters
jd paham jerlah kan kalau kuaters nih kan
tak semuanya penuh
1 flat pon, paling kurang ada famili yg tinggal sampai tingkat 2 je
2 tingkat lagi ke ats tuh mmg tader org
dan famili kami adalah salah sebuah famili yg tgl kat tingkat 2 tuh

huhuhu...buat sebulan lepas nih, kami salu dgr benda2 pelik kat tingkat ats umah nih
cth cam org ketuk paku lah
alih meja tengah malam r
buat 2,3 ari lps nih, leh plak aku dgr org berlari
aku pikir, dah ada org masuklah kat umah ats nih
jd aku buat tak tahu jek lah
laki aku pon pikir camtu jugak
tp smalam, laki aku terniat nak gi survey kat umah ats nih
lantas aku biorkan jek beliau pergi

balik je umah laki aku cakap, umah ats nih kosong
bersepah plak tuh
paling tak boley blah dia cakap, ada tikus ngn kucing mati plak kat depan umah
OMG...apakah...jadi apa yg kami dgr selama nih???
bila nak dipikir2 takut jugak hati nih
memandangkan laki aku nih salu keje shift malam
dan aku akan tinggal berdua jek ngn ikha
tp, ni semua keje Allah, jd aku redha jer
semoga dilindungi dari sebarang keburukkan dan gangguan syaitan
bukan senang weh...saborrrrrr je lah..

ps: ni baru ceta flat aku, blom ceta flat budak bujang agi, lagi seriau...

16 comments:

Pwincess sarah said...

auw.. seram.. lau sarah dgr bunyi mcm tu terus pindah.. hehe..

hainom OKje said...

Ha...ha.... CZ dia pun nak decorate rumah jugak ......

Banyakkan baca Quran! Insyaallah....

TiranaAduka said...

salam sis
Nasihat tirana aduka.byakkan selawat dan sering solat hajat di waktu malam.mohon dijauhkan dari segala macam gangguan.dan jgn lupa..mintak kesihatan biar mudah untk beribadah..

jeBateja said...

Apa2 pun ...ingat...kita lagik kuat dari hantu tu.....ahakz....

Asrul "iLham" Sany said...

OMG, seram uols... haha

Cik Imie fatiema said...

adeii...saya memang penakut, tapi kuasa Allah lagi besar,rasanya kalau kita tak kacau diorang..diorang tak kacau kita kot..selalu baca n buka cd quran okey kot...relax ye control cun..ngee

mama maman aka yana said...

kita lak dok apartment yg penuh tp cam takde org.. jiran pun berbulan2 jumpa.. kalu jumpa pun kat fb jew.. gitu.. hahaha

Jna marcello said...

seramm ni..
kena kuat kan diri..
bnykk bnyak bace al-quran..bace yasin dirumah.Insyaallah xde ape..dlu rumah Na pun mcm tu jugak..

Kakzakie said...

Heeee... seram kakak baca N3 ini. Banyak kesah macam ini kan.

Pihak empunya kenalah bersihkan agar yg tinggal di situ ada suasana bersih..

Cik Yatt said...

kalau yatt yg pngecut ni mmg tak la..huhu.. mlm hasben takde plak..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

uishhhh seram bunyinyer...kalu wani dh la jns penakut

Shahril Nasir said...

perghhh...bca doa pendinding..moga dilindungi dari kejadian yg tidak diinginkn...

anitadiana said...

seramnya kak ita baca..tapi nak buat mcm ne...buat tak tahu aje lah kot..kalu kita memikir jadi lagi takut...

sHi Ma said...

Berani2 takut lah jwbnya.. Moga ALLAH lindungi keluarga ikha..

Namee Roslan said...

ish menakutkan nya kak !!akak pasang ayat quran lah 24 jam. biar dia berkumandang je dalam rumah akak. nanti benda tu tak kacau lah. gulp..meremang bulu roma. hehe

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

done klik hotlink n hishop utk tabung ikha :-)