Friday, November 23, 2012

kan comey pakai hijab :)

Assalamualaikum u olss

nak pakai hijab...tak susah pon dek non..
pusing sana, pusing sini dah jadi hana tajima
pin situ, pin sini, dah jdi yuna...



itu sebabnya, kita mmg dah dijadikan cun oleh Tuhan
berhijab pula adalah pelengkap kepada kecantikan
jd...apa lagi...say YES pada hijab...
agar dek non merasai nikmat kewanitaan yang terkesan...olalalalla...


insyaAllah..kecantikan yg datang dengan cara yg betul
adalah kecantikan yang berkekalan..

aminnnnnnnn....:)

11 comments:

a.samad jaafar said...

entri yg bagus..mmg kaum hawa lebih ayu dgn memakai hijab

Are-Tulk said...

salam akak... :)
sye suke entri akak kali ni..
sbb ianya benar skali..
para wanita lbih anggun apabila memakai hijab....
mmg mreka nmpak cantik tdak memakai hijab.. tetapi..
mreka hrus tau... rambut mereka...
tengkuk mreka itu adalah aurat...
bkan sembarangan org yg boleh mlihat...
selain itu... ade jgak yg memakai hijab itu bgus kak...
tetapi.... harus dlihat pemakaian hijabnya itu...
mcm mne rupanya... btulkah ianya mnutupi aurat mreka??
hm.. mcm2 lah...
sbb kita, d dlm umat islam... aurat sngat pnting....
kita hrus jge dgn baik...
huhuhuhu...
kak...mnta maaf ckap pnjang...
sye ckap ini krana berdsarkn pngalaman yg sye dpat...
dan yg sye lhat sjak dlulgi...
dan kalau boleh sye nk akak bce entri lama sye ni...
ianya pun dah lbih kurang dgn tjuk entri akak ni...
http://sukesukicatit.blogspot.com/2012/05/apa-pandangan-korang.html
huhuh..
apa yg buruk itu dtg dari saya..
yg baik itu dtg dari Allah...
wallahua'lam... :)

*Very Nice Entri Kak.. :)

CintaZulaikha said...

a.samad: timer kaseh..ni utk kita manfaatkan sama2.

CintaZulaikha said...

are-tulk: wahhh, panjang komen dikk..akak suka. btol cakap adik, berhijab tak kena cara pon tak betol jugak. yg penting, biorlah melepasi paras bahu dan jangan yg boleh mendedahkan tengkuk. maksudnya dok ikat skaf kat blakang, pastuh pakai shawl jarang plak..mmglah tak kena syarat..

nakkan pahala mmg senang..hanya dgn mengikut langkah yg btol, bukan hanya sekadar tutup kepala tp terdedah badan..pon hampehhh jugak..

sama2lah kita renungkan..sb diri ini pon banyak jugak nak perbaiki diri. tak semua manusia perfect, kena slow2..kalau ada yg dah nak mula mengenakan hijab tu psti depa lebih suka dgn cara sendiri, tapi lama kelamaan depa akan terfikir, dan berubah ke cara berhijab yg lebih baik..itu pon dah terbaikk, sb dulu pon akak cenggitu...huhu

timer kaseh sb menghargai entri ini..sayang u olss...

Are-Tulk said...

hehheehe... akak pon sme blas pnjang jgak.. :P
yup btul tu.. mula dgn prlahan... smoga mreka nmpak d mna klemahan mreka....
huhuhu... xtau nk ckap ape.. hehehe...
sama2.. :)

jeBateja said...

Betul2....mmg HENSEM kalau wanita berhijab....hensem sungguh.....ahakz

shedameor said...

harga tudung lagi murah dari harga nak buat rebonding :)

Jna marcello said...

Na pun tggu hari utk berhijab ;)

Deq's Qienz said...

sy pon xprnh pkai hijab..tak reti la cmna nk pkai..hihii

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

tutup aurat tu wajib.....bila wajib memang kena buat kan

ain azmi said...

assalamualaikum, saya nak guna gambar akk yg lukis cara pakai tudung tu boleh?