Sunday, February 27, 2011

rumah terbakar, tak ada sapa tepon bomba~~

gambor gimik jer memandangkan kamera tepon tak dpt nak snap gambo sebenar..lol

tadi laki aku ajak gi pasar malam kat kpg raja
aku yg lapaq pon dok follow jer
abes membeli, kami pon balik memandangkan pasar malam kat cni tutup awal

sepanjang perjalanan balik
aku ada nampak asap berkepul2 dari jauh.
masa tu aku da sampai jalan kat jerteh yg nuju ke rumah
aku mulalah membebel kat laki aku
"tgk tu, org kat cni mmg sukalah bakar sampah malam2. besar plak apinya"

namun sangkaan aku meleset akhirnya bila kami lintas je kat depan jalan tu
kami tgk bukan sampah yg dibakar, tapi umah org yang terbakar
btol2 kat sebelah padang dekat ngn balai polis
MasyaAllah, maraknya api..
nengokkan keadaan, rasanya punca umah tu terbakar musti sebab litar pintas
sb tiang letrik kat luar umah org tu terpercik2 api..
huhuhu...sedey woooo..
aku cuma minta2 tader saperlah org kat dlm umah tu..

nak djadikan story jugak
laki aku patah balik nak nengok
sama la ngn beberapa org kpg.
aku ada terdengar 2 org kpg dok bual

"mu call la bomba!" laki A cakap

"kawe mana tau nombor tepon bomba!" laki B plak cakap..

biar btol drg tak tau no tepon bomba
bukan 999 ker??
nak gelak pon tak ley
nak serius lagi tak ley
memandangkan balai polis dkt la gak ngn umah tu
jadik mereka da ambil tindakan pantas

itulah kebakaran umah pertama yg aku nengok sepanjang umur aku
dan aku minta semuanya selamat
tiada sapa yg cedera

dan aku jugak minta agar hal2 spt itu minta jauh dari keluarga kami
aminnnnnn...

ps: pok cik, lain kali tgk iklan dlm tv. iklan talian kecemasan..ni tak, asyik nengok wrestling jer..lol...

2 comments:

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ said...

komen lari tajuk sket... : akak nak gi kenduri kat kelantan ker? nanti kasi email add kat yanie....yanie bagi kad jemputan yg sebelah sana kat tanah merah....

(^^,)✿

CintaZulaikha said...

tak jauh ke tanah merah ngn jerteh yek...akak pon tak pasti. krg sesat plak wlupon ada peta depn mata. akak leh kasi email, tapi akak tak janji la leh gi, sebab kena tgk laki akak gak dy leh gi ke tak. takot kije..

pe pon..ni ha emailnya..

tarot_ask@yahoo.com