Monday, February 28, 2011

Cobin, kerana kamu aku dapat A...acececehhh

cobin ke qabin ek..main bantai jer aku. aku rasa ejaan dy cobin..huhu

korang kenal tak Cobin.Cobin yg panjat gunung everest tu. budak UITM shah alam. alahh takkan la tak kenal. kan dia penah dpt anugerah belia negara..

hahhaha...kerana dirimulah aku dpt A.

aku igt lagi bila dy cakap kat aku
"Klu dah siap biografi nih, pas la kat saya. saya pon teringin nak baca"
halamak bangganya aku...tapi masa tu aku tak terpikir pon klu aku dapat D, camne nak bagi baca kat dia.

akibat takot berasa malu, aku wat siang malam. bagi best ayatnya. bagi menarik ceritanya. dari zaman dy baby sampailah zaman dy dah berjaya. walaupun pengalaman hidupnya masih muda, tapi aku gerenti yg dy dpt menarik perhatian pensyarah aku yg pernah cakap..

"Cobin, cobin mana nih?"

"Cobin yg panjat everest tuh," aku cakap.

"tp dy bukan org seni, saya kalau boleh nak awak buat org seni"

semua mata dok pandang aku.

aku bukannya apa, klu nak buat org seni, bajet kena pakai tinggi. cam mem aku, en asrul ilham sany. dia pi wat biografi pak aziz sattar. last2, nak jpa pon payah. kan ke kes tuh. aku ni nak wat ngn org yg mudah nak ditemubual. br kerja berminggu jadi kerja sehari.

igt lagi time tu, Cobin jmpot aku kat LRT bangsar n bawa aku terus ke damansara. kata dy. dy keja sambil blajar. nak dpt sponsor kata dy. sb dy berniat nak kayuh beskal seluruh benua ke dunia. aku da lupa..wahhhhhhh, aku sgt teruja.

dy kata nak berjaya kena banyak usaha. dy juga pnh cakap yg dulu dy gemoks. salu kena kutuk ngn kengkawan. ha tgk sekarang, badan pon dah best. ketul sana sini. sapa lagi berani nak kutuk. yg penting usaha, btol tak??

aku sgt teruja. aku wat citer dy siang malam. aku binding cecantik n bagi kat pensyarah aku. lepas dpt jer markah xm...cam tak cayo, aku dpt A..hahhahhha. terbuktilah org muda pon leh berjaya. mem2 yg mana wat sasterawan negara lah, org seni lah. director terkenal lah, sumer dok melopong, kahkahkah..bangga siyut

tapi satu jer yg aku tak dpt tunaikan sehingga ke hari ini. aku tak dpt bagi biografi tuh kat abg Cobin. sb dy sgt sibuk dgn penjelajahan dy.

apapun aku doakan abg Cobin sukses selalu..jadilah bintang di angkasa..caiyok2

5 comments:

Diari 929 said...

Terbaeklah kak!

CintaZulaikha said...

cik diari: gila punya suka akan time tu...rase nak terlompat2 jer bila en rahim bagi A..sape kata ahli sukan muda tak leh jadi idola dlm buku..kehkehkeh.

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ said...

berisi dia skang kan....

(^^,)✿

Asrul "iLham" Sany said...

aku ingat asignment ni...

sagt2 FUN...

;D

CintaZulaikha said...

cik yanie: ha a, besalah da kawen...kihkih

en asrul: kahkahkah...tau takper. ko musti hangin lg ngn pok cik tu kan??? ko dpt apa yek??