Thursday, February 17, 2011

Hampehnya otak...dirimu amat diperlukan, u know that!!

Kalau korang sumer nak tau, citer psiko,misteri, bunuh membunuh adalah citer paling payah nak dicreate. sumpah aku angkat kedua belah tangan. sepanjang beberapa minggu nih, aku dah berhempas pulas, siang dan malam mengarang novel terbaru yg bertemakan misteri bagi memenuhi impian seorang abang yang gatal2 surh aku nulis balik.

Kengkawan kata, misteri adalah jiwa aku. kahkahkah...layakkah aku dikata macam tu. kalau betul misteri tu jiwa aku, musti sekarang aku tgh berhappy2 menulis tanpa menggaru, menghentak atau menampar pipi yang gebu nih.

Itulah perasaan yg aku sedang tonjolkan sekarang, cuma hampa semua tak npk je camne aku wat. nak wat video krg, takot ada yg masukkan dlm u tube, ish3.




Jadi ternyatalah, apa yg dikatakan cik Hanny Esandra adalah benar belaka. "Ko hengat, nulis novel ni cam mkn kacang, serabai rambut tau, kalau idea ilang ntah ke mana." nak nanges je rasanya aku ketika nih. walaupun Cik Hanny Esandra merupakan seorang penulis cinta (kalau cik hanny baca, bak sket royalti, puji nih, kihkih), dia masih boleh menulis novel ngan banyak. dia mmg sgt terer. aku salut kat dia.

Kini aku sedang berhempas pulas memerah otak. diharap novel misteri yg hagak2 misteri ini mendapat limpah dan kejayaan, aceceh...



ps: mak tolong tgkkan ikha, ikha tarik rambut org nih, camne nak nulis nih!!!

5 comments:

Asrul "iLham" Sany said...

kang nanti jd le penulis novel yg femes cam sharifah abu salam (ke salem? aku pun tak tau mauhahahahaa)

Mimis said...

Good Luck dalam penulisan. Pasni novel tu nak publish ke?

CintaZulaikha said...

en asrul: aku nak jd ramlee awang murshid..kihkih

cik mimis: ha a...beli tau..huhu

Hanny Esandra said...

hshaha..
knpe nama aku terjebak nih..
lalala~

CintaZulaikha said...

cik hanny kan mentor...hihi