Sunday, March 25, 2012

cuba korg baca lirik dia betoi2.....

Assalamualikum u olss



SEKADAR PENDAPAT~

nilah lagu ajak awek atau balak lari umah yg pertama pnh aku dgr
gilalah...hahhahha.
tak cayo, ce baca lirik dia betoi2
kalau korg tya akulah
lagu nih cam tak sesuailah.
mmglah lagu dy best, tp lirik dy...penuh isi tersurat dan tersirat yer kawan2
aku pon 3 kali dgr baru perasan
yg lagu ni penuh meaning...
kalau bagi manusia yg waras, mungkin lagu ni hanya akan menjadi santapan telinga saja
tp, kalau yg dgr tu manusia yg kurang waras, kurang kesedaran agama
kurang memikirkan masa depan, penuh kejiwaan atau sibuk dan hangat bercinta
cam awek yg larik umah baru2 nih
apakah?????
bukan ke lagu nih boley jadi motip
motip tuk anak2 gadis kita larik dari umah
hahhahhaha...jangan marah r en penerbit lagu
kot2 salahlah andaian aku nih
realiti ttp realiti, jgn campur adukkan dgn fantasi
sb iya bisa menyakitkan

lagu yg sedap didengar bagi aku, haruslah selari dgn liriknya yang mengajar kebaikan
jgn terlalu mengikut hati
sayang, lagu nih ada nada yg baik, tp lirik yg salah

pertama kali dan terakhirnya aku minta maaf sekali lagi
kot2 salah apa yg aku cakap...
renungkanlah dan selamat beramal..kehkeh






12 comments:

Ym.Bundle said...

hahaha..betul la kak..tapi kalau diorang nak lari tak payah dengar lagu ni pon dorang lari gak kak..hahaha..

ikatankasihku said...

asik kes lari je ek..seriau dgrnya...

imie fatiema © said...

setuju.aritu mmg dah kecoh gak tang lagu ni. adakah sebab tu ramai remaja lari dari rumah sekarang?weeee takut ai tau..yelar lagu kan bagi kesan dalam hidup kita..hurmm..

wahida said...

mmg lagu ni ada unsur yg tak baik...
tapi yg aku tak faham kenapa lagu ni masih diputarkan?

M@W@R Q@SeH said...

mmg selalu sgt dgr lagu ni di putarkan wlupun dh jd isu psl liriknya...

Suraya Baharun said...

manusia sekarang lebih mementingkan keuntungan dari kebaikan yang perlu disampaikan...kesian generasi2 baru didedahkan dengan musik & lirik yang x sepatutnye...

adan said...

andaikata lirik lagu antara penyebab anak gadis lari dari rumah.. pihak yg terlibat harus lebih peka..

Azhafizah[フィザ] said...

lagu ni best tapi tu lah liriknya tak sesuai.mungkin bukan niat dia ke arah negatif tapi susahlah kalau kurang peka pada kesensitifan lirik tu kan.kalau kurang peka,macam ni lah jadinya..kontroversi pulak kan.

dhiera said...

errr... orang yg menulis lagu ni mesti jiwa memberontak~

OdahOne OdahOneBizz said...

lari dr rumah pastu claim kena culik pulak...apolah...mybe sbb tpengaruh dgn lirik lagu ni kot...hoho...ayuh lari

Mek Sue said...
This comment has been removed by the author.
Namee Roslan said...

takut remaja terlalu ikut perasaan dan ikut terus lagu ni..hmm.tp lagu dia best :)