Friday, March 30, 2012

aku mmg kaki jalan no 1....

Assalamualikum u olss

orang kata selalunya pompuan atau laki nih pas jak kawen,
pas ja beranak satu, musti mood nak berjalan tu dah kureng
dah tak setegar dulu, dah tak cam zaman bercintun bagai dulu..(acecceh ayat kemain agi)
kalau nak jalan pon, musti tgu gaji masyuk
tgu time stok dapur dah habes
atau anak sakit demam selsema, tu mmg dah wajibun r kita kuar ke klinik
kalau tak, alamatnya sepanjang malam r ko akn dgr lagu dondang sayang
yg tak enak di gegendang telinga...ish3

tp aku tak
aku nih, aishhhh...suri umah lah katakan
apa projek lagi yg aku boley buat kat umah
selain dari menguruskan umah tangga...
jadi asal ada kesempatan waktu ja
cthnya bila laki aku cuti2 keje...hehhe
aku mmg wajib merengek manja sambil membelai2 rambut yg seciput itu
utk memujuk si suami kuar merendek bersama2
tak kesahlah kalau asl berjalan saja
tak masuk shopping mall pon taper
tak masuk panggung wayang pon taper
asl berjalan, kuar dari umah dan melihat pemandangan alam
kalau aku tak buat cenggitu, alamatnya aku akan "stresss" bak kata GARY 'running man'- MOTIP?
gaggagggga, sabo je la

tp mmg weh, aku mmg kaki jalan no 1 dlm umah nih
pernah sekali aku dok jalan2 direct 1 minggu (masa tu laki aku cuti panjang)
spi demam2 ikha dibuatnya...hahhahha, jahat tak umminya..jahat kan, jahat kan
seb baik anak aku kecik agi, cakap pon masih agi bahasa jepun
jd mood nak ngadu tu mmg tader r, ikotkan ajek perangai umminya yg giler2 nih
begitu jugaklah suami hakak yg tercinta~~ lallallla

apapon, aku tak tau camne nak kikis tabiat kaki jalan aku nih
mungkin aku kena keje kot
takpon blajo
jadik, taderlah aku nak ganggu laki aku ajak jenjalan agi
sian kut kekadang...tp "do i care" kakkakkka, jahatnya aku~~

pada suami yg kusayang dan anak yg kucintai
kalau ampa ada resepi nak buat ummimu ini tak jd kaki jalan agi
silalah, zikir2kan di telinga ini...ummi pasti menunggu~~ kakkakkka

6 comments:

Ym.Bundle said...

aku suka jugak berjalan kak..tapi lepas kawin ni takde masa je....nak bajet lagi..arghhh...

fatema said...

ekeke.. samalah saya pun kaki jenjalan.takleh rasa sunyi,tak besh.ni pon baru balik dari karnival.

adan said...

hahaha.. seminggu duk umah boleh stress kak.. serius cakap..

WuMing said...

Tapi kalau orang suka jalan ni memang suka jalan..

Mak WuMing dan mak cik... dalam satu bulan pasti pergi melancong Thailand, sekurang-kurang sekali..

Hari ni Mak cik pi seorang dgn anak-anak dia.. (Anak yg bawa...)

Mak WuMing pula terpaksa jaga cucu dia kat rumah.. Hujung tahun ni bari kontrak habis dengan anak perempuan dia(Adik WuMing)

Unknown said...

As salam Zulaikha,

Saya takde resepilah utk mengurangkan perangai suka berjln u tu...hikhikhik ..

Kalau saya, ikut mood... Nak jln satu hari pastu mesti nak rehat... Lpas tu klau jenjln kena bwk duit sikit sb saya kaki shopping..hukhukhuk! Nak tnya ade resepi tak utk kaki shopping mcm sy ni...? adeh!

Namee Roslan said...

hehe... sy pulak jenis tak suka berjalan. spai jatuh sakit la sbb tak bergerak langsung , hehe. bagusla akak berjalan . exercise . hehe