Thursday, July 7, 2011

laki aku eksiden...!!!

Assalamualaikum uolss

smalam aku dikejutkan dgr kabar sms yg mengatakan
bahawa laki aku eksiden masa pegi ke tpt bertugas

aku yg teramatlah cuak, mula dok call2 laki aku
dan laki aku menyatakan yg dy tak apa2

aku tanya balik, apa punca spi leh eksiden
bawa laju ka?

dy cakap, "taklah yang, abg nak ngelak lembu nih. dy leh lepak2 lak kat tgh jalan"
aku pon, geleng sdri~~

tp semangnya benar apa yg dikata
MALANG TIDAK BERBAU
jadi, kita hanya perlu berhati2...yer dak??

dahlah laki aku mmg salu gi keje malam
jadik, klu da jalan tu tader lampu
mmg digalakkanlah membawa secara slow
naseb baik luka ringan ja
klu tak, alamatnya bermalam kat spital lah gamaknya~~

mangsa lembu...kacak tak?? kiikkiki

ps: apapon, pada tuan pya lembu ni pon..tolongla masukkan lembu korg ke dalam kandang, tak pon ikat. ni dok biar merayau malam2.jgn spi 1 ari nti ada plak yg eksiden besar. lagi naya!!!

9 comments:

cucu umie said...

alamak, nasib baik tidak ad apa2..knapelah tuanyer tidak kandang jer lembu2 mereka tu..aishhhh

hidayah zawawi said...

hehe..seb baik tak ape2...:)

iyan shazlind said...

Alhamdulillah takde apa2...tu yg ada pemilik lembu kena saman tu bila biar lembu merayau kat jln...lembu tu yela tak dpt pikir pasal bahyer kalau lepak tgh2 jalan, tp tuan punya lembu pun takkan takleh pikir jugak..(hish emo la plak lind ni)hehehe

sHi Ma said...

malang mmg xberbau, nasib baik xada apa...

einz miszmessy said...

alahai....lau benda nak jd....nan lembu pun jd jep eh...huhuhu....cm lawak....tp tu la....alhamdulillah tarapapa..ngeeeeeeee.....tgk leh dukung putri ikha tu....ok la kot~

fyna said...

erk..
bahaya betul lembu tue.
:)







jom singgah belog fyna.
fyna ngah rajin nak review belog nih.

http://inibelogfyna.blogspot.com/2011/07/fyna-nak-review-belog-korang.html

Asrul "iLham" Sany said...

teringat masa jamjam eksiden dulu,
masa dia sms aku rasa cam nak pengsan jap...

oh kenangan silam..

adan said...

akak.. tergelak baca part lembu lepak tengah jalan.. heheeh

nasib baik tade pape kan..syukur la kak..

lembu tu pun satu.. lain kali lepak la belakang jalan ke depan jalan ke.. kan bagus.. ehehe

jeBateja said...

Kalau den...lembu2 ni...den doakan kena curik jerk...nyusah kan org....