Wednesday, July 20, 2011

bikin seriau ja pagi2 cenggini

Assalamualaikum u olss

pagi ni cam besa aku basuh2 pinggan
da basuh ja pinggan aku gi le mandi
cuci muka
gosok gigi
start ja nak mandi
aku ternampak sesuatu yg cam mengintai-ngintai dari balik baldi
aku pon kuatkan semangat nak tengok
siap tolak baldi pakai kaki ja,
aku kira2, musti lipas, takpon tikus hampagas
dgn ati yg berdebar2 aku cuba gak tuk kuatakan semangat
nak tengok apakebendanya kat blakang baldi tuh
camni kot masa aku terkejut tuh...


rupanya...ada sekor lipan bapak besar duk blakang tuh
mmg besar gila nak mampos
kira tahap besar lengan putri ikha
tak tipu..mmg aku cakap betoi
apa lagi, aku pon jerit2 r panggil laki aku
terus aku rasa seriau nak mandi wehh
laki aku pon terkedek2 amik hammer ngn penyapu
nak bunuh la kira
tp nengok2 tros tader
cisss...berjaya jugak dy lari menggunakan kaki yg banyak tuh

apapon, badan da berlengas
tpksa jugaklah hamba mandi
tp da kira mandi ayam ja td...huhuhuhu...bengang tau..
takot pya pasal...


up: umah saya mmg banyak binatang...maklumlah duk kpg..huhuhuhu

13 comments:

achik ezam said...

lama nya tak songgah sini...tak amik lagi intenet neh....hehehee...

tompang lalu sat...

iyan shazlind said...

besarnya lipan, hati2 takut lipan tu berbisa...teringat time selalu gi camping, untuk mengelakkan binatang berbisa datang kat khemah, kena tabur serbuk belerang keliling kawasan khemah tu...

akoo said...

hooo besar gle wehh..
eeee..takot~

bhaye la lipan tu smpat lari..ntah ade kat mane tah tu..
huhu
take care bebeh
=)

cik fadh said...

kene carik lipan tu kak, kang takot masuk uma plak ! ish mmg seriau la ngan lipan ni . lipas, katak ok lagi kot . kalo da lipan gabak cm tu, sekali terkena tatau cm ne .

cucu umie said...

alamak, lipan tu..biaselah sis lipan kot lgipon dok kg biase ah..semlm malam mase ayie nk blik umah ayie jumpa ular sawa besar tgh kekeygn dkt tgh jalan raya.. xgerk2 pon

adan said...

perghh.. seram gak mmbayangkan besar lipan tu.. mst time akak mandi tu pakai gear 6 kan.. ahahah

Hanny Esandra said...

woi... gile ngkoooo!
kalau aku x mandi dah tuu;..kakaka... aku mmg menyampah dan geli teramat benda menatang yang berhuruf 'L' ni.. ko senaraikan sndri ar apa yg huruf L..kikiki..

sarah mohamad said...

huh besar kot lipan tuu kalau besar lengan. memang seram nak mandi gituu kan hehe

ILA HonEyBuNNy said...

hah???

cam besar ja dengar tu...takooot lak..kalau dekat rumah nenek ada lipan..mmg xberani nak g tandas lau ada lipan..huawwaw

Scya Lollita said...

cik scya geli ngan lipan T.T

jeBateja said...

bahya tu oiiii...jgn memain ooo...nanti dia mai lagik....ahakz

einz miszmessy said...

dulu masa sebelum buat tandas bawu....selalu gak r cik lip muncul dlm bilik air....ratu pekik mak einz la.....tiap kali jmpe jerit!!!!hahahaha.....mmg lawak.....tp da lama2 berani gak bunuh sendiri....einz sendiri slalu jumpe...bhye...tp...tu la...curah jep nan air panas...hahaha....

ikatankasihku said...

nasib baik perasan....bahaya tu..