Tuesday, September 20, 2011

cerita kawen dan bunting pelamin...

Assalamualaikum u olss
semenjak dua menjak nih
salu sgt aku dgr ceta dr kengkawan aku yg baru menikah
kanapa depa tak pregnant agi
rasanya baru sebulan je kut, menikahnya~
da cakap pasai tak nganadung
honeymoon pon tak abes agi kut~

mengikut pengalaman sdri dan kengkawan
6-setahun awal perkahwinan
kalau boley, biorlah diri pasangan tuh single mingle dlu
biar honeymoon tunggang terbalik dulu
baru pikir pasai cahaya mata

tp lately, sumer org nak ekspres rakyat
sampaikan aku dgr
baru 1 buln kawen, dah pregnant
hamboii, bunting pelamin betoi kawan aku tuh
mantopp sungguh pasangan tuh
maju dan jaya hokeyyy

aku tak salahkan lah pasangan tuh kalau depa nak bunting pelamin ka, apa ka
tp kalau yg nak bunting tu dtg dari sblah pihak ja
pon takleh jugak
yg sblah pihak lagi, makan ati berulam jantung
kunun2, pikirnya "why3...kita kan maseh muda sayang...whyyyyyyyyyyyyy~~"
tp tu versi dlm ati jer lah kan~~
nak ckp depan2, ada merasa tidor dpn tv lah gamaknya..

jadik, ini adlh perancangan dr kedua belah pihak
misal kata bini cakap " you ready?"
laki musti cakap " im ready..."
kalau tak....mungkin ada sblah pihak yg tak puas ati
tu kita kena alert hokeyy..

namun begitu
bunting pelamin mmg satu rahmat yg tak terhingga
walau macam mana laki tuh rasa sedikit kesal pon
sb tak abes honeymoon agi
yg pasti
bila dy tatap ja muka baby tuh nti
akan hilang segala kekesalan dan perkataan honeymoon dalam otak depa
yg ada, cumalah
" hi baby..papa kat sini..." sambil tersenyum lebar

ikha masa umur 3 ari...


ps: tuk member2 aku yg tercinta...korg mmg rock...
errr..saya tak bunting pelamin yer kawan2..saya bunting padi...erkkk~~

6 comments:

Hanny Esandra said...

kakakakaka..
ayat last tu sipi2 macam ayat kita bergosip ptg tadi nampakkkk.. tang papa dan tut..tut...baby yg terpinga2 apekah?? hahahaha..~

iMBobo said...

iMBobo nanti xnk dpt anak cepat sgt, nak honeymoon puas2 hehe

ILA HonEyBuNNy said...

ngeh3....

ila pin terpk cm imboo...xmau ada anak cepat2...tapi kalau rezeki..terima aja...hehe.;)

sHi Ma said...

kakak shima dah 5tahun kawin tp belum dikurniakan zuriat.. shima dah 28tahun tp still single... tapi kami bersyukur... semuanya rezeki dari NYA..

ikatankasihku said...

tengk tajuk je dah memanggi2 akak nak dtg komen..hehehe
kalau sebulan tu sama mcm akak jer, hehehe;..advance bebenor...kui kui kui..syukur di berikan rezeki awal..nanti anak dah besar,still pakai jeans lagi..mama ranggilah katekan

Namee Roslan said...

nak jaga anak ni bukan senang. seeloknya biar stabil n sedia minda. :) terima kasih. sy pun nk plan family. cewah! :D