Tuesday, February 26, 2013

pengadil bikin panazzz

Assalamualaikum u olss

aku bukan peminat bola tegar yer kawan2
tapi cuba anda bayangkan bila anda yg tidak berapa minat bola
di letakkan di dalam gerombolan manusia yg mmg kaki bola
anda juga akan jadi minat bola dengan secara otomatik
serius...itu mmg akan berlaku, hahhahha

aku ni bukan apa, nak sorak tu je lebih2
aku suka bila tgk org dok bersorak, itu membuatkan aku pon nak sorak sama
walaupon pada hakikatnya, aku bukan org johor, wakakkka
yg ada darah johor tuh cuma laki aku ngn si kecik ikha ni jek
tu pon sb dia lahir kat hospital pontian, hahha
aku ni tumpang sekaki jek

kami amik tiket dekat astaka,yg bawah bumbung tuh
perghhh, mmg gerun la
hanya 5 org jek penyokong dari jhr yg duk kat situ
dan 3 darinya adalah kami, huhu
sekeliling, semua penyokong kedah
cuba bayang semalam bila johor menang
perghhhh, mmg kena caci maki lah kami

bukan takmo amik tiket 10hengget yg duk tpt tader bumbung tuh
sb situ mmg banyak penyokong jhr yg mmg datang secara rombongan dr jhr
tp, kami nih mmg dah asal duk sini
jd mmg secara lumrahnya, akan membeli tiket duduk di tpt astaka tuh
sama lah cam pasangan yg duk sblah kami tuh
pon duk sini, tp org jhr
jd musti nak amik tiket tpt duduk best sket kan...haaaa...

2 kaki bola



sempat amik gambo penyokong jhr sblm masuk stadium...

penyokong jhr baru masuk...
muka 1st time masuk stadium, hahhha
peaceee.
posing sayang..posing..
tu baru nampak sikit penyokong kedah, masuk jek jam 8mlm..
perghhh, rasa seram pon ada..kami jek penyokong jhr terkulat2
kat astaka tu..
penyokong jhr memenuhi tempat duduk..walaupon sedikit, tetap
membanggakan.
pemain jhr dah kuar ke padang utk sesi memanaskan badan..

memang leh nampak jelaslah, mmg syok btul duk kat tempat astaka nih..

perghhh cik ikha, harimau selatan atas smpai bawah yerr...

beberapa minit sblom perlawanan, sempat lagikkk..tak abis2 bergambor..hahha

tak abis2 dok muncung muluttt...ahaiii..






hakikatnya perlawanan malam tadi mmg sgt hottt, panaz2
mana taknya, pengadil mmg cam taik
macam tak layak jek jd pengadil
mmg patut lah lps perlawanan tuh, semua penyokong kedah duk depan hall stadium tuh
buat rusuhan...hummm...
sapa saja yg tak marah kan,walaupon ini adalah adat permainan
nak di terangkan apa kebangangngan yg telah dibuat oleh pengadil tuh
humm, aku rasa kalau korg survey u tube, musti dpt jpa video perlawanan malam td
korg leh tgk sdri macam mana pengadil tu mengadili perlawanan dgn cara yg hampeh
apapon, johor telah menang dengan sepakan penalti 5-4
semua org kata jhr menang nasib je malam smalam...hummm...ntahlahhh
aku ni teman org jek...jadi takleh nak kata apa, huhu
mmg terasa btollah smalam...nak2 plak part kena maki hamun tuh
pengadil tu pulak, mmg dah masuk kena sumpah seranah dah
sb tu masa waktu tambahan, dia tak leh jadi pengadil
sb semua penyokong kedah dan mengamuk cam gila babas
surh pengadil tu keluar..ahaiiii lah nyawa...mmg takot gilalah malam smalam..

sayangnya, aku tak teringat nak amik gambar time drg ngamuk dlm stadium tuh..hehhe
tpppp, aku sempat amik gambor masa drg ngamuk depan stadium tuh
perghhh, mmg gilalah
drg spi tolak2 cermin masuk hall stadium tuh
drg mmg marah gilalah ngn pengadil vengong tuh
mmg nak tuntut keadilan btollah
semua dok kata pengadil tu kena rasuah
Hakikatnya....aku mmg tak tahu
hanya pengadil tu yg tahu, dia ada buat dosa ke tak..
itu menjadikan, kami sbg penyokong jhr yg malang nih terperangkap di dalam stadium...sobs..LOL
polis2 tu tak bg keluar, sb semuanya dah berubah ganas smalam
jd jenuhlah melepak kat dlm stadium tuh..perghhh...seriau wehhh


amik pic dr dalam banggunan, seb baik ada cermin..mmg kecoh gilak time nih
siap smpai baling2 duet lagik..nak nunjukkan si pengadil tuh mmg makan rasuah..humm

FRU start bertindak bila keadaan semakin kecoh..
yearghh, wartawan tak bertauliah memberanikan diri mengambil gambo
di depan pinu, hahhhaha..(ketaq jugak lutut woiiii)

mangsa keadaan...lepak jer laaaaa...

akhirnya, kami balik jugak dl kul 12tgh malam
diiringi oleh abg polis yg kami kenal, hahhahha
seb baiklah drg mmg attack pengadil ngek tu jek
kami2 nih, leh la kuar walaupon ada yg menghalang...
perghh ngantok kut
jd gagahkan diri jugaklah balik...walaupon, hehhe, takottttttttt, lalalla

sb itulah, sebagai org yg diberi kepercayaan utk mengadili sesuatu
janganlah mengaibkan kepercayaan tuh dgn sesuatu yg bodoh
cthnya rasuah misalnya
sbnya, tak semua org bodoh
sb tu, kita harus jujur
misal kata kalau btol pengadil tu dah buat hal smalam
makanya, perlawanan smalam mmglah hanya perlawanan yg sia2...sedey btol...

ps: adakah ini bermakna yg kami takkan tgk bola lagik?
errr...persoalan masih tidak boleh dijawab...huhuhu

7 comments:

Nurzakiah Hanum said...

sabar je la

faraherda.razalan said...

Scary nya! Tapi bestlah sbb awak ade experience mcm ni. Mahal tu.

Nak tny, klu hubby awak org Johor...awak org mane?

CintaZulaikha said...

faraherda: sy org Kl, piorrr..hahhahha

hainom OKje said...

Hoho...sanggup gi padang eh
...nasib baik sokong johor hehe...kata org kalau gi stadium barulah ada feel...betul jugakkan ...

Asrul "iLham" Sany said...

i tgk the red warrior je uols :)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

rajin yer kakak g nengok bola lt stadium

Namee Roslan said...

meriah !!haha akak kenapa ikha asyik muncung ? hehe :D comel.