Saturday, September 15, 2012

open house dan jiwa kacau...

Assalamualaikum u olss

hummm, dah 9 bulan duduk kat kuaters nih pon aku masih tak leh nak biasakan diri
lebih2 lagi, mem sblah umah dah pindah
makin bersembunyilah aku kat dalam umah
nak kuar jenguk2 manusia pon jarang2 sekali
psiko tak aku, huhuhuhu~~

smalam, akak depan umah ni buat umah terbuka,
tergaru2 kpala dibuatnya, dok pikir nak pi ke idak
sb kalau aku pi, gerenti ramai gilak bini2 cipi, bini sarjan, bini2 kopral yang bersidai sambil makan laksam kat c2.
aku ni dah la penyegan orangnya
alamatnya, silap2, duk kat tepi laki ajerlah aku dibuatnya
pastu, apalagi, kena cop duk bawah ketiak laki
mulut orang, bukan kita tahu kan...

nak menunggu asar tuh macam dah menunggu buah durian tak jatuh2
akak depan umah tu plak dah 2 kali mai umah, ajak gi umah dia
tetiba, ujan pon turun dgn lebatnya
aku pon dari balkoni, dok survey, ada tak tetamu yg dah mai kat umah akak tuh
sb janjinya, umah terbuka tu open pas asar
seb baik tader agi..

apa lagi, bagi menjaga hati dan perasaan jiran tetangga
cpat2 aku kejutkan laki aku yg tgh tidur, ajak pi umah akak tuh
cadangnya, pergi cpat, makan cpat, habes cpat
tapi sangkaan aku meleset...sb laki aku ni, kalau dah berjumpa sahabat
alamatnya, bual panjang dululah...
jiwa aku dah gundah gulana, tetangga dah makin ramai...
tapi aku nih bukanlah ada sikap kurang sopan kan, nak cuit2 lengan laki ajak balik
kang apa pulak kata org. 
jd aku maintain cool jek, makan apa yg patut, main ngn ikha
sampailah laki aku kata " jom balik"
wahhhh, berbunga kegembiraan hokeyyyy

selamat sudah 1 open house
arini, ada lagi yang ajak...waaaaaaaaaaaaaaaaa....camne nak laluinya nihhhh
dah la tader mem, jadi pak pacak je lah aku sat agi
kalau ada mem syok la jugak..

jiwa kacau!!!

5 comments:

Wanieys said...

bila kt kem mcm tu la keadaannya kan....dulu time husband wani kt lumut wani rajin gak g sana....pergi kejap2 pun ada jiran yg ajak g umah klu ada buat mkn2...dh la xbapa nk kenal jiran2 kt situ jd segan sikit hihi

adan said...

Hahaha.. Kesian akak xda mem..alarh adik ikha pun dah blh jd mem gak..

Lelaki bila dah jumpa sahabat memang citer panjang kak..untung suami akak dapat isteti memahami..

jeBateja said...

Samo lah mcm den....kurang minat nak pi open house...ahakz......melainkan...kilang buat jamuan raya...ahakz

irwan miswan said...

heheh tak sangke pemalu akak kite sorang ni hehe

imie fatiema™ said...

haha bajet malu,sama ngan ai..ngeee