Wednesday, November 10, 2010

kedai jahit yang hampeh....


Ingat tak pasal entry yg aku tulis pasal baju yang aku tempah untuk dipakai ke majlis kawen member aku minggu lalu(rasanyalah)..semalam dengan senang hatinya, aku ngan laki aku nak lah pergi amik, tapi sampai je kat kedai tu, kita orang tgk kedai tu tutup. janjinya memanglah kami nak amik baju tu pada 4hb. tapi memandangkan kewangan yang tak mengcukupi, kami amik keputusan untuk amik semalam iaitu 10hb.

tetapi kenapa makcik tutup kedai dan berpindah ke banggunan baru tanpa bagitahu kami, susah payah dengan meredah hujan kami pergi juga ke kedai yang baru dan akhirnya yang hampeh tetap menjadi semakin hampeh bila kedai baru tu juga tak buka.

aduhai makcik, bahawasanya majlis kawen member saya tu adalah hari ahad ni dan saya mahu balik KL pada hari ini, guane tu?, apa yang harus aku lakukan.

dan dengan keterpaksaan, laki aku yang menarik muka 14 telah membeli baju jubah warna silver untuk aku, kan tak pasal2 tu berabis duet untuk membeli benda yang dah ada..hampeh, makcik memang hampeh...sedey tau, ingat lucu ke..aku kecik ati nih..

salam

ummi

2 comments:

[N] Azadhi said...

ini betul2 airmata punya cerita.
Ko ugut je acik tu
cakap dengan dia kau akan hebahkan pada semua orang supaya jangan hanto jahit lagi kat acik tu,
bila dia dah takut,
ko minta free.
tak yah bayo!
menarik tak idea aku?

CintaZulaikha said...

hahhahha, gilo ganazzz...