Saturday, October 23, 2010

Betul ke mereke terlupa??


Kadang2 bila aku duduk termenung sambil menengok jiran sebelah asyik berbual, aku jadi mahu berfikir, mahu mengenang sesuatu yg kadang2 nampak tidak patut diingatkan. Ianya ttg aku, aku dan ttp aku. Kenapa? sebab kadang2 bila nak difikir2kan yg aku dapat merasakan yg aku dilupakan. Mungkin sebab aku duduk di ceruk desa, tak ada Mcd, tak ada pusat membeli-belah, tak ada tpt karaoke, tak ada panggung wayang dan banyak lagi lah yg tak ada, yang ada cuma pokok, kampung2 dan sawah padi.

Walaupun aku bertemankan facebook yang menjadi perantara antara aku dan dunia luar aku ttp terasa dilupakan...mana taknya, kadang2 bila aku start nak msj2 @ YM2 dgn mereka pasti mereka tiada, @ malas nak layan( maybe). Bukanlah aku maksudkan kesemuanya ttp sesetengahnya dari insan2 yang aku paling sayangi semenjak skolah menengah lagi.

Adakah kerana aku tak ada kerjaya? munasabah juga. Atau adakah kerana aku dah berkahwin dan duduk jauh? itu bukan alasan bukan. Atau adakah kerana mereka sudah mempunyai karier yang lbh baik dan aku ni cuma surirumah tangga? mungkin. Aku bagai terpinggir dan dilupakan. Dulu kalau hati ini tidak pernah terasa nescaya sekarang hati ini seperti berbuku memendam rasa. Iya, mungkin ini bukan salah mereka kerana mereka ada life mereka yang tersendiri. Ini kerana masa bukan mengejar kita tetapi kitalah yang mengejar masa.

Tetapi apapun aku ttp merasakan yang mereka terlupa..tapi benarkah mereka terlupa. Inilah penyebabnya aku ingin sangat nak buat reunion, tapi mahukah mereka??

hmmm....

Aku rasa benar2 dilupakan...sedih..:(

2 comments:

Roydy Rokidy said...

alahai cedihnya akak aku ni....orang seni mcm kita mmg lain skit cara kehidupan kita....hanya org seni yg faham jiwa org seni....dun wori, kita sama saja....chill...:)

CintaZulaikha said...

org seni, rasanya da lama da akak ni kena reject dr jd org seni adikku roydy...hmm..pepun mmg akak chill pon...huahahahaha...(jiwa tertekan)