Saturday, October 2, 2010

bukan suka sangat tapi nak sangat tengok....


Aku ni bukannya manusia yang taksub atau suka sangat tengok cerita hindustan, tak macam sesetengah member aku yang menjadikan hero dan heroin cerita hindustan tu sebagai pujaan hati, hihi, kadang-kadang geli hati juga bila mengingatkan hal-hal seperti itu.
Tapi start je bulan puasa hari tu, tiba-tiba je hati ini (acecehh..~~)teringin pulak nak tengok cerita-cerita hindustan lama. Memang kelakar bila memikirkan entang keinginan yang seba pelik di mata suamiku itu, dia kata

"dah tak ada cerita lain lagi ke nak tengok?"

aku pulak buat muka masam. Ini bukannya ada kaitan dengan masalah mengidam atau mengandung, tetapi memang keinginan yang tiba-tiba terbit di dalam hati. Aku pun tak tahulah mengapa?. Di atas keinginan yang membuak-buak itu, aku pun memulakan pencarian untuk mencari cerita yang diidam-idamkan itu 'KABHI KUSHI KABHIE GHAM', hahaha. Cuba sajalah bayangkan, segala kedai video dan Cd aku terjah untuk menemui pencarian itu namun lansung tak ketemu. Adik aku yang menjadi tukang ikut (sori ye dik, selalu menyusahkan dirimu, kuikui)mula tak senang langkah. Mungkin kerana penat seharian mencari Cd tu di masjid jamek. Pelik, takkan satu kedai pun tak ada, fikir hati aku.

Kata adik aku, "Cd lain tak mau ke, takkan Cd tu juga!?", aku yang paham dengan keadaan penat adik aku cuma tersenyum dan cuba untuk mengambil hatinya dengan membelikan dia sedikit minuman. Nasib baik dia boleh cool semula.

Akhirnya kami jumpa juga Cd tu, betul-betul di luar maydin. Gembiranya hanya Tuhan saja yang tahu, tapi pabila mata kami melihatkan saja harga Cd tu terus kami memandang sesama sendiri "Rm 21.90, DVD. Aku nak VCD je?" aku pandang lagi wajah adikku.

Bukanlah kami ni sengkek sangat masa tu, tapi harganya benar-benar tak secukup duit yang kami ada. Aku jadi sedih sangat-sangat. Adik aku cakap " lain kali je la beli ct". Lain kali, bila pula lain kali tu?, kalau di terengganu alamatnya tak merasalah aku nak tengok cerita tu.

Hal tu aku sampaikan pada suamiku. Aku minta agar suamiku mencari Cd itu. Bagai tak keruan jugalah dia mencari Cd tu dan akhirnya jumpa juga. Hampir 2 bulan jugalah aku kempunan nak tengok cerita hindustan tu dan akhirnya dapat jugalah aku tengok, lepas gian yang dah lama terpendam..hihi(sori sayang)

Apapun usaha itu tangga kejayaan, betul tak?? (semuanya kabhi kushi khabie gham punya pasal)

No comments: