Sunday, October 17, 2010

cinta tiga segi..tersepit atau saja minta disepit??


Pernah tak terfikir yang korang akan tersepit di dalam situasi cinta tiga segi?? Mesti pernahkan, dan korang pula berusaha untuk menjadi yang terbaik dan akhirnya korang kalah hanya disebabkan orang ketiga yang lebih menonjol dan memahami.

Jadi dari situ mulalah korang berfikir, apa salahku? bila si mamat yang rasa dirinya best tu mula memohon mengundurkan diri. Katanya dia adalah tunggak kepada famili sedangkan dia dalam diam dah mula buka buku baru bersama yang lain, "citt'..itulah kata-kata yang pernah terluah dari bibir aku pada satu masa dulu. Mungkin kerana aku sendiri pernah terkena..huhu, memang kisah yang membengangkan dan kadangkala membodohkan diri sendiri. Bagiku mungkin inilah balasannya menjadi orang ketiga sedangkan kita tahu yang kita ini mungkin tidak akan kekal lama dengan mamat yang perasan diri dia tu best (sedangkan tak best pon).

Menjadi telangkai bukanlah satu kerja yang patut dibanggakan sebab jika jodoh yang dicalonkan itu tidak mahu pasti si mamat yang meminta tolong kepada kita tu akan otomatik jatuh cinta dengan kita pula, nak tahu kenapa? sebab mamat tu rasa kalau tak dapat gadis tu, dapat member gadis tu pun dah ok, asalkan bergirlfriend..ada ke patut??

Inilah perkara yang pernah terjadi pada aku dulu dan ianya amat2 membengangkan, lebih2 lagi bila ada member2 kata yang mamat tu 'boye'..kuss semangat. Ternyata apa yang diperkatakan member2 aku adalah benar bila mamat tu mula tunjuk taring, depan kita pulak tu..tak patut!!

Nasib baik cinta yang belum mekar habis ni terbuka juga pekungnyer, muka mamat tu yg dulu nampak comel la kononnya terus nampak buruk rupa. kisah yang tersepit dan mungkin saja minta disepit tu pun dah terurai juga. Aku bebas selepas 2 bulan, nak kata cinta aku dah parah time tu, oh no, tak parah pun sebab aku steady orangnya. lagipun aku dah dapat hidu sikap mamat tu yang cuba nak main kayu tiga, jadi dari aku terus makan hati adalah lebih baik aku lari awal2, ye tak??

Aku takkan lupa apa yang mamat tu dah buat kat aku dan aku doakan dia berjaya dengan apa yang dia dah buat sebab sekarang aku lebih happy bersama suamiku yang lebih baik dan memahami..Thanks Ya Allah, sebab menemukan aku dengan jodoh yang terbaik dari tersepit bersama mamat yang lansung tak bersyukur debngan apa yang ada...porahh.

1 comment:

Limin said...

Aku juga di ambang cinta tiga segi. aku pihak ke tiga... heheheh... shhhhhh..... (^_^)