Sunday, October 31, 2010

apalah nasib kalau dah tak berkerja


Tau tak kalau tak ada kerja tu maknanya bosan, geram, bengang, tak ada masa depan & lastly tak ada duet, uwang, pitih dah yg sewaktu dgnnya.

Ngapalah aku bley diam selama 3 thun ni tanpa berkerja, korang tak heran ker??

Aku ni jenis manusia yang tak bleh duduk diam, tapi bila dah pindah ke sini jadi semacam kaki ni diikat...tak bleh nak gerak ke mana-mana.

Bukan aku tak bersyukur yang aku diberi cuti yang panjang, tapi sampai bila aku bleh tahan dgn cuti panjang nih, yer tak??

Bila dipikir2 dah jadi macam satu kesilapan besar buat aku..

Tapi bila dipikir2 utk kali kedua, ntah aku jadi blank plak sebab aku yang nak, bukan org suruh pun aku jadi gini, lantas...apakah??

Hmm..asyik tulis blog je merungut, tulis blog jer merungut...nampak sgt aku ni jenis manusia yg tak bersyukur dgn apa yang telah ditetapkan, btol tak??

Kerja ni bukanlah satu hal yang main2..

Lagian nak kerja sambil punya suami dan anak, ianya perlukan pengorbanan yang besar

BETUL TAK??

Jadi tak payahlah bercakap pasal nasib atau qada dan qadar yg dah ditentukan, kalau ada rezeki musti aku akan kerja juga akhirnya, yang penting sebelum umur 30thn. Kalau dah lebih, baik aku duduk rumah jga anak jer...alahai...


ya salam...

No comments: