Thursday, August 30, 2012

ipar aku yg selalu eksiden

Assalamualikum u olss

sepanjang 2 tahun adik ipar aku nih pakai motor
tiap kali tu lah, musti dy akan alami eksiden kecil-kecillan
leh kira kecil ke kalau spi dah koyak kulit sana sini
boley kata 2 bulan sekali la dy eksiden
tak miss wehh

menurut kabar2 yg aku dgr
semua pengalaman eksiden tu, bukan berpunca dari dia
cuma orang keliling yg suka sgt nak langgar dy
cthnya, ceta 2 tahun lps agaknya, igt2 lupa la pulak
aku pnh naik skali moto ngn dy nk gi bazar
masa tu laki aku tader, keje kat ganu
aku plak, berpuasa di umah mertua
tgh dok elok dy bawa, tetiba ada satu kereta masuk kanan, langgar kami berdua 
sampaikan moto tu himpap aku...huhuhu...sakit wooooooo~~
nak pitam jugak lah gamaknya..
berjuta kali jugak r dy minta maaf kat aku
aku lek jek...sb tader luka besar pon, syukurrrr

tp lps jek aku ceta ngn laki aku
malam tu jugak dy kena sound
alahai sian plak aku tgk dy kena bebel dlm telepon
nyesal plak ceta kat laki aku
btw, sapa yg tak sayang bini kan...

sampaikan skrg nih adik ipar aku tuh dah fade up nak bawa motor dy tuh lagi
katanya, nak beli motor baru
dy dah rasa tak best, bengang...
sb salu sgt eksiden...hummm...
dy rasa semua ni punca dari moto tuh...maybe~~
bukannya apa, muka hensem2 kena langgar...ada ke patut???  hehhhe

skrg tgh tgu kabar, betoi ka dy nak tukr moto baru




10 comments:

Wan Zulqhairi said...

belikan dia kereta je lah.

iena_mieyna ^^ said...

motor tu kot kak...cer suh dy naik motor org lain..eksiden tak? huhu

Cik Asma BLuppy said...

alo... ciannyer... wetwitt, nak kenal adik ipar leh? harhaarharhar...:D

amranaiman said...

naik kete lah.. mencegah.. byr lbh skit xpe..

Iffah Afeefah said...

haha kete pon ley eksiden

tp slamat la ckit kak

Namee Roslan said...

uish bahaya jugak kan ! suruh dia hati2...kadang2 kita hati2 orang plak yg langgar kita. tsk.

Ym.Bundle said...

suh dia bawak motor elok2 sikit kak..hahah

Suraya Baharun said...

sian jugak kan...tapi mungkin kebetulan je kot..

OdahOne OdahOneBizz said...

setiap org yg bawak motor mesti pernah merasa jatuh motor..tapi, kalo selalu sgt jatuh naik motor tu eloklah tukar motor lain or bertukar dari 2tayar jadi 4tayar pulak...maybe selamat sikit & xjatuh lagi

Shahril Nasir said...

Ader...ni malang xberbau la..cuba baca doa naik kenderaan plak sblm tunggang :)